هکرها با سوءاستفاده از یک ضعف امنیتی در سرویس iCloud به این عکس‌ها دست یافته‌اند. با این حال کمپانی اپل ضعف در سیستم امنیتی سرویس‌های خود را رد کرده است

به گزارش خبرنگار وبگردی باشگاه خبرنگاران ، هکرها بار دیگر با دسترسی به شماری از تصاویر خصوصی ستارگان و چهره‌های مشهور و انتشارشان در اینترنت، خبرساز شدند.

هکر یا هکرهایی که عکس‌های خصوصی ستارگان زن هنر و ورزش امریکایی را در اختیار دارند از وبلاگ‌های هک شده برای نمایش و به فروش رساندن این تصاویر استفاده می‌کنند.

مسئله جالب توجه این است که هک کردن و ورود به حساب‌های کاربری افراد در بیشتر کشورهای دنیا از جمله امریکا و اروپای غربی جز جرایم سنگین است. در این مورد خاص نیز، چهره بودن قربانیان هک و توانایی آن‌ها برای پیگری پرونده موجب می‌شود حساسیت پلیس به این مسئله بیشتر جلب شود، اما هکر یا هکرهایی که این عملیات را انجام داده‌اند ظاهرا تواناتر از آن هستند که گیر پلیس امریکا بیفتند.

این تصاویر برای نخستین بار شامگاه جمعه (۲۶ سپتامبر) در دو وبسایت 4chan و Reddit عمومی شده‌اند. تا به این لحظه ستارگان و چهره‌های معروفی که عکس‌های خصوصی‌شان به اینترنت درز پیدا کرده، در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.

جنجال انتشار تصاویر برهنه ستارگان دنیای فیلم و موسیقی و چهره‌های سرشناس، ابتدا اوایل ماه سپتامبر خبرساز شد. چند روز پس از آن موج دوم انتشار تصاویر خصوصی ستارگان به راه افتاد.

هکرها با سوءاستفاده از یک ضعف امنیتی در سرویس iCloud به این عکس‌ها دست یافته‌اند. با این حال کمپانی اپل ضعف در سیستم امنیتی سرویس‌های خود را رد کرده و گفته است، پس از تحقیقات انجام شده از سوی این کمپانی، مشخص شده هکرها به صورت هدفمند به حساب کاربری چهره‌های مشهور حمله کرده و شناسه، رمز عبور و پرسش ‌امنیتی آنان را به سرقت برده‌اند.
برچسب ها: هکر ، سینما ، ورزش ، ای کلود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.