پدر مقتول که پنج سال پیش فرزندش در یک نزاع دسته جمعی کشته شده بود، قاتل پسرش را قصاص نکرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، وقتی آدم با این‌گونه صحنه‌ها روبه‌رو می‌شود که پدری با وجود از دست دادن عصای دست خود قاتل پسرش را می‌بخشد باز به این نتیجه می‌ر‌سد که گذشت و مهربانی در خون انسان‌ها جاری است و امروز عادل شریف‌زاده (پدر مقتول) و خانواده‌اش گذشت و بخشش را دوباره معنی کردند و با عفو قاتل فرزند عزیزشان پیمان مهر و محبت و گذشت را در خون جامعه تزریق کردند.

 طی مراسمی‌ که با حضور برخی از مسئولان شهرستانی و ریش‌سفیدان محل در روستای پریخان به همت و تلاش قدرت ممی‌زاده و جوان 35 ساله به نام هاتف پریخانی صورت گرفت، با پیگیری و پا در میانی ریش‌سفیدان، مسئولان و دوستان، والدین مقتول از خون فرزند خود گذشتند و رضایت دادند که قاتل فرزندشان بار دیگر طعم حیات را بچشد.

« س.ن » 27 ساله، پنج سال پیش در زمستان سال 88 در یک نزاع دسته جمعی میان دو همسایه در روستای پریخان شهرستان مشگین‌شهر هادی شریف‌زاده 21 ساله را با اصابت جسم سخت به قتل رسانده بود.

پس از دستگیری قاتل وی به ارتکاب این قتل اعتراف کرد و روانه زندان شد، حکم قصاص برای قاتل صادر شد و به تائید دیوان عالی کشور رسید اما در آستانه اجرای حکم قصاص بود که سرانجام با وساطت خانواده مقتول و پیگیری‌های جمعی از مسئولان و هم ولایتی‌ها، اولیای مقتول از اجرای حکم گذشتند.

این اختلاف‌ها منجر به ایجاد اختلاف جمعی و طایفه‌ای در داخل روستا شده بود که به همت اهالی منجر به رضایت شد و از ایجاد اختلاف‌های بزرگ در این منطقه جلوگیری شد.

پدر مقتول در جمع حاضران با قدردانی از وساطت حاضران خصوصاً افرادی که زمینه لازم برای رضایت را فراهم کرده بودند، گفت: دو نفر نقش اساسی در جلب رضایت طرفین داشتند و این وساطت بعد از سال‌ها موجب شد آبروی این روستا در منطقه حفظ شود.

انتهای خبر/م
برچسب ها: اردبیل ، اعدام ، چوبه دار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.