امیر قطردر تماسی تلفنی با رئیس جمهور یمن ضمن تبریک عید قربان، بر ایستادگی قطر در کنار یمن و ثبات و امنیت این کشور تأکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری"حضارم نت"،  "شیخ تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر در تماسی تلفنی با رئیس جمهوری یمن عید قربان را به وی تبریک گفت.

امیر قطر همچنین در این تماس تلفنی امضای توافقنامه صلح و شراکت ملی را تبریک و بر ضرورت اجرای آن و عدم خروج  از این توافقنامه و خودداری از اقداماتی که امنیت و ثبات و یکپارچگی یمن را برهم می‌زند تأکید کرد.

وی همچنین با محکوم نمودن تمامی اشکال خشونت تأکید کرد که یمن نتیجه بزرگ و فراگیری که در مفاد نشست "گفتگوی ملی فراگیر" تبلور یافته را  بدست آورده و بر اجرای مفاد گفتگوی ملی که راهی به سوی یمن جدید می‌باشد تأکید کرد.

وی همچنین تأکید کرد که قطر در کنار یمن، امنیت و ثبات آن و حمایت از تلاش های رئیس جمهوری به منظور ایجاد امنیت در یمن طبق طرح شورای همکاری خلیج فارس و راهکار اجرایی آن، خواهد ایستاد.

در این گفتگو رئیس جمهوری یمن نیز از امیر قطر تشکرکرد و تأکید کرد که گفتگو، تنها راه عبور از چالش‌ها و بحران‌ها در یمن است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/
برچسب ها: امیر ، قطر ، یمن ، گفتگو ، تلفنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار