سرپرست وزارت علوم گفت: در بخش‌های خدماتی این مدل ارتباطی بین دانشگاه و وزارت نفت قابل الگوبرداری است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، ارتباط دانشگاه با صنعت از مسائلی است که از روزهای اول پیروزی مورد توجه بود و از این الگو در شهرک‌های صنعتی می‌توان استفاده کرد. 

۳ قانون در حوزه پژوهشی در آینده نزدیک به تصویب می‌رسد

شاهین محمد صادقی  عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در سه قانون که در آینده نزدیک در حوزه پژوهشی به تصویب می‌رسد، معافیت مالیاتی شامل حال پژوهشگاه‌ها می‌شود.

در ادامه نجفی سرپرست وزارت علوم و تحقیقات فناوری گفت: ارتباط دانشگاه با صنعت از مسایلی است که از روزهای اول پیروزی انقلاب و پس از وقوع انقلاب فرهنگی مورد توجه بوده و در طول چند سال  گذشته تلاشهای زیادی جهت برقراری ارتباط با صنایع شکل گرفته اما تا کنون به نقطه مطلوب دست نیافته ایم.

وی افزود: ارتباط صنعت با دانشگاه وجوه مختلفی دارد که برقراری ارتباط و به کار گیری پژوهشگران از جمله این مواردی‌ است.

نجفی تصریح کرد: قراردادهایی‌ که بین مسئولین صورت می‌گیرد از 2 جهت وجود قرار داد و خود قرار داد مورد توجه است.
 
وی در ادامه به بحث تشکیل و ایجاد الگوی جدید جهت برقراری ارتباط هرچه بیشتر میان صنعت و دانشگاه اشاره کرد و گفت: الگوی جدیدی که برای برقراری ارتباط بیشتر میان صنعت و دانشگاه برقرار می‌شود الگویی‌ است که برای اولین بار به کار گرفته شده است و این الگو می‌تواند به عنوان مدلی در بخشهای صنعتی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش‌های خدماتی این مدل ارتباطی بین دانشگاه و وزارت نفت قابل الگو برداری است.

فضای آزاد اندیشی و نقادی برای دانشگاهها ایجاد می‌شود

نجفی در ادامه گفت: ایجاد فضای آزاد اندیشی و نقادی برای دانشجویان در دانشگاهها از جمله مهمترین برنامه‌ها محسوب می‌شود. 
 
وی افزود: کرسی آزاد اندیشی را توسعه می‌دهیم و وزارت علوم برنامه‌هایی برای تنوع موضوعات کرسی آزاد اندیشی و افرادی که بر این کرسی‌ها دعوت می‌شوند را دارا است. 
 
نجفی تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری فعالیتهای فوق برنامه در بخش‌های ورزشی، فرهنگی و نقد و بررسی سیاسی، فلسفی و موضوعات مورد نیاز جامعه را دارد تا دانشجویان بر حسب علاقه و استعداد به یک یا چند فعالیت جنبی جذب شوند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار