مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش از اعزام 8هزار دانش آموز سراسر کشور به مناطق جنگی غرب، جنوب غرب و جنوب در قالب اردوهای راهیان نور از فردا خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  مهدی علی اکبر زاده مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری خود گفت: اردوهای راهیان نور ابزار و وسیله تربیتی مناسبی است که وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته و همه ساله با هماهنگی‌های ستاد مربوطه این اردوها برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: بازخوردی که از اردوی راهیان نور سال‌های گذشته به دست آمده نشان می‌دهد دانش آموزانی که به این مناطق سفر کرده‌اند دچار تحولات عظیمی شده‌اند و این نشانه خوبی برای آموزش و پرورش است همچنین ممکن است برای تربیت فرزندانمان به انواع روش‌ها متوسل شویم اما اردوهای راهیان نور می‌تواند یکی از ابزارهای مهمی باشد که دانش آموزان را به سرعت متحول می‌سازد.

وی در ادامه اظهار داشت: جذبه‌ای که یادمان‌های دفاع مقدس دارد به قدری است که هر انسانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

علی اکبرزاده همچنین تصریح کرد: جلسات وهماهنگی‌های لازم با بسیج صورت گرفته و دستورالعمل اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی آماده و به استان‌ها ابلاغ شده است و پیش بینی ما این است که فردا چیزی حدود 8هزار دانش آموز سراسر کشور به مناطق جنگی غرب، جنوب غرب و جنوب کشور اعزام شوند.همچنین امسال دانش آموزان برای نخستین بار از مناطق عملیاتی دریایی بازدید خواهند داشت.

مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که این اردوها برای دختران و پسران برگزار می‌شود افزود: تمام قوانین و ضوابط اردویی دانش آموزی در این اعزام‌های رعایت خواهد شد و دانش آموزان طبق هماهنگی‌هایی که با ستاد بسیج صورت گرفته از طریق اتوبوس‌های استانداردی عازم مناطق عملیاتی می‌شوند.

وی با اشاره به این که امسال بیش از 600هزار دانش آموز اعزام خواهند شد و این رقم در سال گذشته 350هزار نفر بوده است گفت: فردا دانش آموزان تهرانی با قطار به مناطق جنوب اعزام  خواهند شد واستان‌هایی که مبادی ریلی دارند می‌توانند از این طریق دانش آموزان خود را اعزام کنند.

وی از وزارت نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی در طول مسیر اعزام  خبر داد و افزود: چنان چه دانش آموزی در طول مسیر از راننده یا اتوبوس ناراضی باشد می‌تواند به اولین ایستگاه پلیس در مسیر خود اعلام نماید.

علی اکبر زاده با اشاره به این که حدود 20استان کشور فردا اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور را خواهند داشت افزود: دانش آموزان دختر اولین گروه اعزامی هستند که از تهران به مناطق جنگی اعزام می‌شوند که دانش آموزان به مدت چهار روز در مناطق عملیاتی حضور خواهند داشت.

وی از تشکیل کلاس‌های جبرانی برای این دانش آموزان خبر داد و اضافه کرد:در دستورالعمل به استان‌ها ابلاغ کردیم که پس از بازگشت این دانش آموزان از اردوهای راهیان نور برای آنان کلاس جبرانی تشکیل شود.

علی اکبر زاده از داوطلبانه بودن شرکت در این اردوها خبر داد و افزود: 50درصد هزینه‌های ایاب و ذهاب دانش آموزان در این اردو را بسیج تقبل می‌کندو 50درصد دیگر را آموزش و پرورش از طریق کمک‌های مردمی و حمایت‌های داوطلبانه والدین دانش آموزان و نهادهای مختلف پرداخت می‌کند.

مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یک هفته قبل از شروع امتحانات ترم اول اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی متوقف شده و مجددا پس از پایان امتحانات اعزام‌ها آغاز می‌شود.همچنین دانش آموزانی که در این اردوها شرکت می‌کنند می‌توانند به عنوان درس آمادگی دفاعی آن‌ها نیز محسوب شود.

وی همچنین گفت:  فاز نخست اعزام دانش آموزان در قالب اردوهای راهیان نور از فردا 15مهر آغاز شده و تا 15اسفند ادامه دارد و فاز دوم اردوها پس از تعطیلات نوروز آغاز و تا 15شهریور ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش از میزبانی هفت استان خبر داد و افزود: استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و هرمزگان هفت استان میزبان راهیان نور هستند.

وی خاطرنشان کرد: ‌کلیه دانش آموزان علاقه مند دوره دوم متوسطه می‌توانند در این اردوها حضور و شرکت داشته باشند آموزش و پرورش از سال گذشته 15میلیارد تومان برای اردوهای راهیان نور اختصاص داده است ودانش آموزان و خانواده‌هایی که توان مالی دارند می‌توانند مشارکت کرده و 50درصد از هزینه ایاب و ذهاب این اردو را پرداخت کنند و خانواده‌هایی که توان مالی چندانی ندارند آموزش و پرورش این هزینه را تقبل خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار