گودرزی گفت: : فردا بارش ها در سواحل درياي خزر تشديد شده و گستره بارش ها به استان هاي خراسان شمالي، شمال خراسان رضوي و شهرهاي شمالي آذربايجان شرقي و آذربايجان غربي و دامنه هاي رشته كوه البرز نيز كشيده خواهد شد .

فریبا گودرزی، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده افزود: امروز "جمعه 11 مهر ماه 93" بتدريج با تقويت جريان هاي شمالي، ضمن كاهش دما در نوار شمالي كشور، بارش در استان هاي اردبيل، گيلان و مازندران شروع مي شود، فردا بارش ها در سواحل درياي خزر تشديد شده و گستره بارش ها به استان هاي خراسان شمالي، شمال خراسان رضوي و شهرهاي شمالي آذربايجان شرقي و آذربايجان غربي و دامنه هاي رشته كوه البرز نيز كشيده خواهد شد .

وی افزود : روز چهارشنبه نيز در سواحل درياي خزر بارش ادامه خواهد داشت و شدت بارش در اين روز در استان گيلان و غرب مازندران خواهد بود و درياي خزر طي روزهاي سه شنيه و چهارشنبه مواج پيش بيني مي شود و روز چهارشنبه خليج فارس نيز مواج خواهد بود.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: فردا استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و شمال آذربایجان شرقی و فردا در استان گیلان و غرب استان مازندران بارش شدید باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد بنابراین آب گرفتگی معابر عمومی دراین نواحی پیش بینی می شود و ضروری است که اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی بعمل آید همچنین به سبب مواج شدن دریا طی فردا تا صبح چهارشنبه تمهیدات لازم در نظر گرفته شده و از شنا کردن و تردد با قایق های ماهیگیری یا تفریحی خودداری گردد.


وی ادامه داد: در سه روز آينده در برخي از مناطق سيستان و بلوچستان، جنوب كرمان، هرمزگان در بعد از ظهر افزايش ابر، وزش باد، رگبار پراكنده يا رعد و برق رخ خواهد داد همچنين در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه باد وگرد وخاك و كاهش كيفيت هوا در استانهاي ايلام، خوزستان و بوشهر دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی اظهار داشت: امروز تا کنون شهرکرد با کمینه دمایی 2 درجه و همدان، اردبیل، ارومیه و تبریز با کمینه دمای 6 درجه و زنجان و کرمان با کمینه دمای 8 درجه سردترین مراکز استان ها گزارش شده اند.

گودرزی با اشاره به وضعیت آب و هوای تهران طی 2 روز آینده گفت: وضعیت آب و هوای تهران در ادامه وقت امروز، کمی ابری، و وزش باد، در بعدازظهر رشد ابر در ارتفاعات و فردا، کمی ابری، در بعدازظهر باد و گرد و خاک و افزایش ابر در ارتفاعات و بارش پراکنده و روز چهارشنبه، قسمتی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد و در پاره ای نقاط رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار