"ویان دخیل" نماینده ایزدی ها در پارلمان عراق امسال برنده جایزه ای بین المللی شد که هر سال به زنان در مناطق درگیری اعطا می شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز؛  جایزه سالیانه آنا پولیتکوفسکایا که به زنان در مناطق درگیری اختصاص دارد امسال به خانم "ویان دخیل" نماینده ایزدی ها در پارلمان عراق اعطا شد که برای کمک به ایزدی ها و آوارگان محاصره شده در شهرکها و روستاهای تحت سیطره سازمان دولت اسلامی تلاش زیادی کرده است.

دخیل که در ماه اوت هنگام کمک رسانی به ایزدی ها در کوه سنجار در شمال عراق از حادثه سقوط بالگرد جان به در برد ولی ساق پایش شکست گفت هیچ چیز نمی تواند مانع از تلاش او برای نجات ایزدی های محاصره شده به دست دولت اسلامی شود. وی در مصاحبه تلفنی با رویترز گفت ایزدی ها ملتی صلح جو هستند ولی مردانشان سر بریده می شوند و زنان و دخترانشان شکنجه می شوند و مورد تجاوز قرار می گیرند و به کنیزی برده می شوند. وی افزود، باید جهانیان بدانند هنوز هم افرادی وجود دارند که می خواهند با قوانین دوران تاریکی حکومت کنند و ایزدی ها را مجبور کنند بین تغییر دین یا مرگ یکی را انتخاب کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار