رئیس روابط بین‌المللی شورای عالی صلح افغانستان از آمریکا تقاضا کرد پاکستان را وادار به همکاری با روند صلح این کشور سازد.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، شورای عالی صلح به منظور تامین صلح در افغانستان خواهان همکاری امریکا شد.
 
"محمد اسماعیل قاسمیار" رئیس روابط بین‌المللی شورای عالی صلح افغانستان در گفتوگو با رسانه‌های افغانستان گفت: نیاز است تا حکومت جدید از امریکا تقاضا کند، پاکستان را وادار به همکاری با روند صلح این کشور سازد.
 
قاسمیار گفت: امریکا می‌تواند حتی با وضع تعزیرات اقتصادی و قطع میلیارد‌ها دلار کمکش به پاکستان، آن کشور را حاضر به همکاری در تامین امنیت افغانستان بسازد.
 
قاسمیار با اشاره به امضای پیمان امنیتی و دفاعی میان کابل و واشنگتن گفت: آمریکا از رهگذر حقوقی باید در تامین امنیت در این کشور تلاش کند.
 
گفته می شود که سازمان‌های اطلاعاتی پاکستان برای رسیدن به اهدافشان نمی‌گذارند تا صلح و امنیت در افغانستان برقرار گردد.
 
طالبان مسلح هم حضور نیروهای بین‌المللی در افغانستان را یکی از دلایل عمده برای خودداری از شرکت در مذاکرات سیاسی عنوان کرده‌اند.
 
اشرف غنی احمدزی نیز روز شنبه پس از ادای نماز عید از مخالفان حکومت خواست تا به مذاکرات صلح رو بیاورند و تاکید کرد که جنگ راه حل نیست.
 
حامد کرزی نیز در سیزده سال حکومت، بارها از مخالفان مسلح دولت خواست تا به مذاکرات سیاسی رو آورده و به روند  صلح بپیوندند.
 
با آنکه حکومت جدید افغانستان تاکنون از امریکا در خصوص همکاری با روند صلح این کشور تقاضای مشخصی را مطرح نکرده، اما رئیس جمهور جدید بتازگی از انگلستان خواسته است تا به تلاش هایش در راستای تامین صلح در افغانستان ادامه دهد. /انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.