طیب‌نیا با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی گفت: طرح دریافت کارمز از کارتخوان ها هنوز در شورای پول و اعتبار مطرح نشده، اما به زودی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه جامع گمرکی در جمع خبرنگاران با اشاره به موقعیت کشور گفت: کشور ما به لحاظ موقعیت جغرافیایی که دارد مستعد تبدیل به منطقه تجاری در منطقه است.

وی افزود: در گذشته در زمینه صادرات و واردات مشکلاتی وجود داشت که با ایجاد سامانه جامع گمرکی از زمانی که کالا به سمت ایران حمل می‌شود تا زمانی که وارد می‌شود و همچنین تا زمان ترخیص این کالا تحت نظارت گمرک است.

طیب نیا افزود:‌ با راه اندازی این سامانه هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم به شدت کاهش می‌یابد و شاهد بهبود فضای کسب و کار خواهیم بود.

وی همچنین در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که بخش خصوصی و فعالین اقتصادی معتقدند که آثار خروج از رکود را هنوز لمس نکرده‌اند گفت: این آثار در آمار خود را نشان داده و این آماری است که توسط بانک مرکزی محاسبه شده است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی تاکید کرد: اکثر زیربخش‌های اقتصادی با رشد مواجه بودند و آمار نشاندهنده این است، البته رشد مثبت به معنی افزایش تولید نیست و تولید هنوز به میزان سال 90 نرسیده است. 

وی در پاسخ به سؤالی در مورد طرح دریافت کارمزد از کارتخوان‌های فروشگاهی گفت:‌ این طرح هنوز در شورای پول و اعتبار مطرح نشده، اما به زودی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: مستعد ، خبرنگاران ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار