غذا خوردن بچه ها از دغدغه والدین است.رزیم غذایی بچه ها باید از وعده های غذایی مهمی باشد و رعایت اصول و نکاتی ساده ضروری است.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، بچه ها باید در طول روز میوه بخورند. از نارنگی و موز گرفته تا سیب و گلابی. البته میوه هایی را انتخاب کنید که حساسیت زا نباشند و به راحتی قابل شست و شو باشند. در ضمن بهتر است میوه ها را برش دهید و به اشکال دلخواه در اورید و با افزودن طعم دهنده های طبیعی طعم خاصی را به برش میوه ها بدهید.

بررسی ها نشان می دهند، شیر از منابع پروتئین و کلسیم است و بهتر است از نوع کم چرب و پاستوریزه باشد. و با مخلوط کردن میوه های فصل به میوه ها می توانید بچه ها را به خوردن این نوشیدنی عادت دهید.

مواد غذایی را مانند نان که منبع کربوهیدرات هستند تامین کننده های انرژی برای بچه ها محسوب می شوند به خصوص که این گروه سنی رشد زیادی دارند و نیاز به انرزی بسیار فراوانی دارند.

خشکبار هم از خوراکی هایی است که می توان به عنوان تنقلات میل کرد. از برگه زرد آلو تا انواع میوه های خشک را در برنامه غذایی کودکان بگنجانید.

وعده شام بهتر است به جای برنج از نان تشکیل شده باشد. تهیه انواع ساندویچ ها در این وعده غذایی توصیه می شود. از آنجا که بچه ها انواع پنیر را دوست دارند می توانید از ورقه های مختلف پنیر استفاده کنید.یک لیوان آبمیوه تازه یا سوپ نیز می توانند بهترین گزینه ها در این وعده غذایی باشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: جهانی ، کودک ، غذا ، وعده ، تغذیه ، خوراکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار