رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهارات اخیر معاون وزیر امور خارجه امریکا گفت: اظهارات "جو بایدن" پرده از واقعیت پنهان مهمی برداشت که سال‌هاست ایران آن را مطرح می‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "علاء‌الدین بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در نشست خبری به تشریح سفر اخیر هیأت پارلمانی ایران به دو کشور آمریکای لاتین پرداخت و گفت: این هیأت بنا به دعوت رسمی کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای اکوادور و نیکاراگوئه به این دو کشور سفر کرد.

وی افزود: رابطه با کشورهای آمریکای لاتین پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در یک دهه اخیر شکل تازه گرفته و یک رابطه راهبردی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: کشورهای گروه آلبا متشکل از نیکاراگوئه، اکوادور، ونزوئلا، کوبا و بولیوی در مجامع مختلف بین‌المللی به نفع ایران اقدام کرده‌اند و به نوعی رابطه با این کشورها ظرفیت‌سازی برای ما است.

وی ادامه داد:‌ مواضع هر دو کشور نیکاراگوئه و اکوادور در مسئله فلسطین، سوریه و عراق قابل توجه بود چرا که اقدامات رژیم صهیونیستی و کشتار وحشیانه مسلمانان را محکوم کردند.

بروجردی اظهار داشت: پس از انقلاب و به ویژه در 10 سال گذشته، 30 سند همکاری با اکوادور امضا کردیم که از این میزان فقط یک سند به سرانجام رسیده است.

وی اظهار داشت: به وزرای مربوطه توصیه می‌کنیم که بدنه کارشناسی خود را در جهت نهایی شدن این توافق‌ها به کارگیرند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: بعد از تعطیلات هفته آینده، مجلس برای بررسی کارهای بر زمین مانده دو کشور اکوادور و نیکاراگوئه با ایران جلسه‌ای خوهیم داشت و از وزرای مربوطه برای حضور در این جلسه دعوت خواهیم کرد.

بروجردی در ادامه از سفر رئیس مجلس به نیکاراگوئه و اکوادور تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: آقای لاریجانی به دعوت مجالس کشورها به اکوادور و نیکاراگوئه می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی در ادامه نشست خبری به اظهارات اخیر "جو بایدن" معاون وزیر خارجه آمریکا که گفته بود داعش با همکاری 4 کشور امارات متحده عربی، عربستان، قطر و ترکیه ایجاد شده است، گفت: اظهارات اخیر معاون وزیر امور خارجه از یک واقعیت پنهان مهمی پرده برداشت که سالهاست ایران آن را مطرح می‌کند.

وی اظهار داشت: متأسفانه تعدادی از کشورهای منطقه با آمریکا همکاری می‌کنند که متأسفانه بعضی از آنها کشورهای اسلامی هستتند که آتش بیار معرکه شده‌اند.

بروجردی در پایان گفت : امیدواریم شاهد تغییر این سیاست که منجر به کشتار مسلمانان شده باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار