عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که فقدان نظارت بر دستگاه اجرایی مانع رشد کشور شده ، گفت: فراتر رفتن حجم واردات برخی از کالاهای قاچاق نسبت به واردات قانونی آنها اقتصاد کشور را در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران ، "مجتبی رحماندوست" نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس، در جلسه علنی امروز چهارشنبه 16 مهر در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به نیروهای تلاشگر این نهاد، اظهار داشت: از توزیع ناعادلانه ثروت در جامعه و محروم بودن درصد قابل توجهی از مردم از درآمدهای نفت، مالیات و زندگی بسیار فقیرانه آنان به درگاه خداوند شکایت دارم.
 
وی افزود: از انفجار نیرو در دستگاه‌های دولتی و حقوق‌بگیران دولت و حقوق بگیران دیگر اعلام خطر می‌کنم امروز متاسفانه حقوق بگیر بودن شغل تلقی می‌شود و اشتغال در بخش خصوصی مورذ حمایت قرار نمی‌گیرد و برنامه ریزی درستی برای آن شاهد نیستیم.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که دولتمردان باید همت کرده و مشکل بزرگ کشور را حل کنند تصریح کرد: نظام بانکی کشور به سوی پرتگاه می‌رود و انفجار قوانین مصوبات چندین ساله اخیر و امکان هر گونه تحلیل و تفسیر آن‌ها و فقدان نظارت بر دستگاه اجرایی مانع رشد کشور شده است.   
 
رحماندوست تاکید کرد: فراتر رفتن حجم واردات برخی از کالاهای قاچاق نسبت به واردات قانونی آن‌ها مانند موبایل، سیگار و پوشاک اقتصاد کشور را در معرض خطر قرار داده است.
 
وی با تاکید براینکه ضرورت دارد که دو الی سه ماه فعالیت فعلی مجلس را برای حل این معضل متوقف کنیم گفت: باید چندین معضل کلیدی کشور حل شود ازجانبازان به علت تاخیر در حل درمان و دارو عدم تسریع در آیین نامه قانونی نظام جامع پوزش می‌طلبم.
 
وی هم چنین از ایثارگران بازنشسته خصوصا بازنشستگان آموزش و پرورش به علت وضعیت نامناسب معیشتشان پوزش خواست.
 
این نماینده مجلس هم چنین از جانبازان و معلولین به دلیل معلول بودن مبلمان شهری و شکنجه‌هایی که در تردد شهر روبه رو می‌شوند پوزش خواست.
 
رحماندوست با ابراز خوشبختی از امضای طرح تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی وضعیت زندان‌ها و بازداشت‌گاه از سوی برخی از نمایندگان گفت: در این طرح اردوگاه‌های محل نگهداری محکومان مختلف، محکومان مواد مخدر، نحوه بررسی درمان معتادین، بررسی اجرای آیین نامه دادرسی کیفری در خصوص حقوق مادی و معنوی، حقوق شهروندی متهمان، بررسی نحوه نظارت دادستان‌ها بر بازداشت‌گاه‌ها تحت نظر نیروی انتظامی و بررسی دسترسی متهمان به وکلای انتخابی در زندان‌ها توجه قوه قضاییه به گزارش وکلا از نحوه برخورد با متهمان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید براینکه حکام ترکیه، قطر و عربستان باید از بلایی که گروه‌های تروریستی النصره و داعش در منطقه فراهم کردند بترسند گفت: این گروهک زاییده سیاست‌های شیطانی آمریکا در منطقه است و به زودی گریبان آنان را خواهد گرفت و هم چنین باید از حمایت داعش از کوبانی مسلمان‌نشین کرد بترسند و از حمایت قاتلان در سوریه و یمن دست بردارند.
 
وی با اشاره به مذاکرات گروه 1+5 با ایران گفت: گروه 1+5 بداند که موضوع هسته‌ای در ایران موضوع ملی است و توافق نهایی فقط در سایه حفظ منافع ملی ایران امکان پذیر است.
 
رحماندوست ضمن تبریک اعلام موجودیت ستاد مردمی آزادسازی قدس شریف در ایران افزود: بسیجیان مسلح در کرانه باختری و بسیجیان غزه و لبنان رعب در دل شیاطین صهیونیست انداختند و آزدی قدس شریف را به زودی نوید می‌دهند.   
 
وی در ادامه تاکید کرد: امیدواریم در ایران محتاج راه اندازی دانشگاهی که فقط به تدریس زبان می‌پردازد نباشیم و همه کشورهای دنیا تلاش کنند که هر کدام حداقل یک دانشگاه در کشور خود راه اندازی کنند که در آن زبان فارسی تدریس شود.   
 
رحماندوست با بیان این که ایراد ما این است که بزرگترین مصرف کننده چادر مشکی در دنیا هستیم گفت: به کجا باید شکایت کنیم که کارخانجات تولید چادر مشکی با کیفیت بالا در ایران نداریم و چشممان به واردات تولیدات خارجی است.
 
این نماینده مجلس با تاکید براینکه وضعیت تئاتر در کشور رو به نابه‌سامانی‌ می‌برد افزود: این نابه سامانی بخش سالم تئاتر را متاثر ساخته و متاسفانه شاهد اجرای تئاترهایی در کشورهستیم که با کلمه وقیح توصیف می‌شود وزارت ارشاد به این امر توجه اکید داشته باشد.   
 
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: اراده‌ای در پلیس راهور و وزارت کشور برای بحران موتورسواران متخلف که سلامت روحی و جسمی مردم را به مخاطره می‌اندازند وجود ندارد و تا آخرین لحظه به این مسئله خواهم پرداخت تا مشکلات عدیده این حوزه هر چه سریعتر رفع شود و مسئولان باید در این زمینه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار