رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از تاسیس اداره صنعت، معدن و تجارت در شهرستان هوراند خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، حسین نجاتی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان هوراند اظهار داشت: با توجه به اینکه در تمامی شهرستان های آذربایجان شرقی، اداره صنعت، معدن و تجارت وجود دارد، ایجاد این اداره در شهرستان هوراند جزو اولویتهای سازمان صنعت، معدن و تجارت است اگر لازم باشد این کار را از طریق وزارت خانه پیگری کنیم آن را انجام خواهیم داد تا بزودی اداره صنعت، معدن و تجارت را در این شهرستان تاسیس کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از تشکیل اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی در شهرستان هوراند خبر داد و گفت: برای ایجاد کارخانجات و طرح های اشتغالزا باید در قدم اول زیرساخت ها آماده باشد تا در جهت جذب سرمایه مشکلی بوجود نیاید.

وی افزود: با توجه به پتانسیل موجود در هوراند اگر در این شهرستان شهرک صنعتی احداث شود به راحتی سرمایه گذاران برای فعالیتهای اقتصادی در این شهرستان جذب خواهند شد تا در محل تعیین شده و در اختیار گذاشتن زمین برای ایجاد اشتغال فعالیت خود را آغاز کنند.

نجاتی ادامه داد: بخشی از صنایع تبدیلی زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی می باشد، با وجود محصولات درختی در شهرستان هوراند ایجاد کارخانه کمپوت با بهره گیری از مشاوره کارشناسان جهاد کشاورزی امکانپذیر خواهد بود.

وی به ظرفیتهای حوزه معدن شهرستان هوراند اشاره کرد و گفت: حوزه معدن و صنایع معدنی ظرفیت بی بدیل و بالقوه در رشد و توسعه اقتصادی استان و کشور بوده و رویکرد استراتژیک دولت تدبیر و امید بالفعل نمودن این ظرفیتها و کمک به افزایش توان این حوزه در تاثیرگذاری مثبت بر اقتصاد کشور  می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در پایان ابراز داشت: با توجه به توریستی بودن منطقه، ایجاد دفتر گردشگری در شهرستان هوراند لازم است، که می تواند با ایجاد نمایندگی در فصول مختلف سال برای جذب توریست و رونق اقتصادی منطقه نقش مهمی داشته باشد.
 
انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.