مشاور زنان سازمان بهزیستی و دبیر جشنواره تئاترخیابانی طلوع امید از برپایی تئاتر خیابانی به منظور توانمند سازی جامعه هدف و نشاط در جامعه و انتقال پیام سازمان و همچنین ارتقا دانش عموم درحوزه مسائل اجتماعی خبر داد.

نرجس بختیار خلج مشاور زنان سازمان بهزیستی و دبیر جشنواره تئاتر خیابانی درنشست خبری ظهر امروز گفت:‌ باتوجه به برنامه‌ ریزی‌های کلان و دغدغه‌های ریاست سازمان بهزیستی فعالیت‌های هنری متعددی در سازمان به منظور بهبود اجتماع در حوزه آسیب‌های اجتماعی شکل گرفته است.

وی افزود: شکل گیری خانه فرهنگ و هنریکی از این اقدامات است که در سال گذشته انجام شد وامسال شاهد شکل گیری تئاترخیابانی دراین سازمان هستیم.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی یک سازمان تخصصی در زمینه پیشگیری،مداخله و درمان است و سازمانی حمایتی است که دو هدف مهم آگاه سازی جامعه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و توانمند کردن گروه هدف را در برنامه خود دارد که بخش هنر در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است و باعث توانمند سازی و نشاط جامعه می‌شود.

وی بیان کرد:‌از طریق هنر و تئاتر خیابانی به نحو مطلوب‌تری در حوزه انتقال پیام سازمان و ارتقا دانش عموم در حوزه آسیب‌های اجتماعی می توان  عمل کرد.
دبیر نخستین جشنواره به تئاتر به عنوان هنر مادر اشاره کردو گفت:‌در تئاتر به راحتی می‌توان دغدغه‌های اجتماعی را به تصویر کشید و با این رویکرد فراخوان ثبت نام از 21مرداد آغاز شد و به دلیل استقبال تا 21شهریور تمدید شد که در این مدت 174اثر خیابانی و اثر شورایی به دبیر خانه ارسال شد که از میان 28اثر مختص استان‌های کشور است.

وی اظهار داشت:‌سطح کیفی کارها بسیار عالی بود و 9استان کردستان، همدان،تهران، البرز، کرمانشاه، یزد، خراسان، اصفهان، آذربایجان غربی به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند که در مجموع 22اثر در زمینه خیابانی و شورایی در جشنوراه حضور پیدامی‌کنند.

وی اذعان داشت:‌از ظرفیت فکری هنرمندان نیز استفاده کردیم تا هنرمندان نیز با خدمات سازمان آشنا شوند.

بختیارخلج بیان داشت: ویژگی مهم تئاترخیابانی رقابت جامعه هدف در کنار سایر هنرمندان است که آثار تولیدی سه هنرمند نیز با نام‌های قطب الدین صادقی با اثر عصر بیست ویکم،رحمت احدی با اثر ویلچر و سیروس همتی با اثر طلاق در این جشنواره حضور دارند.

بختیار خلج ویدئو کنفرانس را به عنوان بخش ویژه جشنواره در تئاتر شورایی اشاره کرد و گفت:‌برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای ارتقای کیفی جشنواره و همچنین برپایی گفتمان با حضور هنرمندان و جامعه هدف  از دیگر ویژگی جشنواره است که در این گفتمان جامعه هدف، مسئولان سازمان  و هنرمندان نظرات تخصصی خود را ارائه می‌دهند.

بختیار خلج با اشاره به مکان‌های اجرای تئاتر خیابانی خاطرنشان کرد:‌ در 23منطقه تهران تئاتر خیابانی اجرا می‌شود  که 5جایگاه از سوی سازمان بهزیستی معرفی شده است و عبارت از شیرخوارگاه آمنه، شیرخوارگاه حضرت رقیه، مرکز فرهنگی خواجوی کرمانی، مرکز بعثت در پارک بعثت، مرکز شهید قدوسی از جمله این جایگاه‌ها هستند و اختتامیه جشنواره نیز 24مهر ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و در مجموع 30میلیون جایزه برای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار