نمایشگاه تلکام 2014 مهرماه امسال با حضور شرکت های فناوری اطلاعات و اپرتورهای تلفن همراه برگزار شد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ وقتی بیست سال پیش برای اولین بار تلفن همراه وارد کشور شد هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که روزی فرا برسد که هر شخص یک تلفن همراه داشته باشد و این یاور همیشگی ضروری ترین وسیله شخصی هر فرد شود. اما غیر قابل باورتر فناوری های نو ظهور زمینه ارتباطات سیار است. فناوری هایی که دسترسی به اینترنت را در هر جایی ممکن می سازد، پیدا کردن مسیر بسیار ساده می شود، کتاب خواندن در فضای مجازی و از این دست نوآوری ها که در نمایشگاه تلکام امسال بسیار به چشم می آمد و ما به برخی از آن ها می پردازیم.

3G
امسال در نمایشگاه تلکام 2014 چشمگیرترین مورد، ظهور فناوری جدید 3G بود که اکثر اپراتورهای تلفن همراه با راه اندازی این سرویس، قصد دارند مخاطبان بیشتری جلب کنند. این سرویس به فرد این توانایی را می دهد که در هر لحظه و در هر مکان از اینترنت پرسرعت بهره مند شود. علاوه بر عرضه اینترنت بر روی تلفن همراه، مودم هایی نیز در نمایشگاه عرضه می شد که با قرار دادن سیم کارت در آنها می توان از امواج وای فای برای اتصال به اینترنت استفاده کرد.

مارکت اینترنتی
اپراتورهای تلفن همراه با طراحی مارکت های مختلف اینترنتی بر روی سیستم عامل اندروید، سعی می کنند تمامی نیازهای یک کاربر تلفن همراه هوشمند را تامین کنند. بازی، برنامه های کاربردی، کتاب الکترونیکی و خرید شارژ از جمله کاربردهای این مارکت ها می باشد.

تلفن ثابت
اما پیشرفت فقط مختص اپراتورهای تلفن همراه نیست و در شبکه تلفن ثابت نیز فناوری های جدیدی دیده می شد که بسیار جالب است. سرویس ویدیو کنفرانس جالب ترین بخش غرفه های تلفن ثابت بود که به وسیله این سرویس می توان بین 32 استان کشور ارتباط برقرار کرد و برای جلسات، کلاس های آموزشی و هم چنین ارتباط های راه دور استفاده کرد. اما پای ثابت غرفه های تلفن ثابت، غرفه ی IPTV است که در دوره های اخیر همیشه حضور داشته است.

IPTV یک رسانه تعاملی است که با استفاده از یک دستگاه ست تاپ باکس متصل به اینترنت، می توان برنامه های صدا و سیما را از طریق خط تلفن ثابت دریافت کرد. علاوه بر این، می توان از خدمات دیگری مانند مستند، کارتون، سریال، فیلم سینمایی و بسیاری برنامه های دیگر که به صورت آرشیو در آمده اند استفاده کرد. قابلیت دیگر ماشین زمان است که تمامی برنامه های همه ی شبکه ها در حافظه باقی می ماند تا هرکس که می خواسته برنامه ای را ببیند و آن را از دست داده، با استفاده از این قابلیت، برنامه ی از دست داده را هرگاه که خواستید ببیند.

حواشی نمایشگاه
در نمایشگاه، اپراتورها سیمکارت رایگان توزیع می کنند وعلاوه بر آن شارژ رایگان اینترنت هم به رایگان توزیع می شود که این بخش بسیار مورد توجه بازدید کنندگان بود. اما در بخشی از نمایشگاه یکی از اپراتورها از جایزه جدید خود برای کاربران رو نمایی کرده بود که این جایزه حیرت بسیاری از بازدید کنندگان را به همراه داشت.

خودرویی بسیار لوکس که شاید تعداد این خودرو در کشور به تعداد انگشتان دو دست هم نباشد. خودروی مازراتی که اپراتور دوم برای مشترکین خود در نظر گرفته است. از دیگر بخش های دیگر می توان به مسابقه پینت بال رایگان اشاره کرد که لحظات بسیار شادی را برای بازدید کنندگان رقم می زد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تلکام ، نمایشگاه ، 3g ، iptv
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار