وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با تصویب اساسنامه در مجلس مجوز پروانه اپراتور دوم پست به بخش خصوصی ارائه می‌شود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از پنج سرویس جدید و 100 خدمت پستی و افتتاح چهار پروژه عمرانی که به مناسبت روز جهانی پست برگزار شد، با اشاره به اینکه در گذشته پست و همکاران پستی در وزارتخانه با تبعیض مواجه بودند، گفت: همواره همکاران پستی ما شهروند درجه 2 در این وزارتخانه محسوب می‌شدند و با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده تلاش شد این شرایط تغییر و با حمایت دولت و مجلس پست به جایگاه اصلی خود که جایگاه خدمت‌گذاری است، برسد.

وی افزود: پست حدود 146 میلیارد تومان بدهی و 350 میلیارد تومان زیان انباشته داشت که با هدف‌گذاری‌ها درحال جبران است.

واعظی در خصوص بلاتکلیفی وضعیت پست اظهار کرد: خوشبختانه با جلسات متعدد و طی بررسی‌های متعدد مقرر شد هم پست دولتی داشته باشیم تا مناطق محروم از این خدمات محروم نمانند و از سوی دیگر در بخش خصوصی این است که فعالیت پستی داشته باشد.

وی اظهار کرد: به محض تصویب اساسنامه وضعیت شرکت پست مجوز پروانه اپراتور دوم پست را به بخش خصوصی می‌دهیم و مهمترین سرمایه نیروی انسانی است و با آموزش و بازاریابی می‌توان به سرعت و ارائه خدمات کمک کرد.

وی با اشاره به هم‌افزایی پست و پست بانک عنوان کرد: دو مجموعه عظیم داریم که هر آنچه پست دارد در خدمت پست بانک و هر چه پست بانک دارد در خدمت پست است که باعث افزایش توانایی اقتصادی و کار آیی می‌شود.

واعظی با اشاره به اینکه مناطق محروم اولویت کار وزارت‌خانه است، عنوان کرد: باید با افزایش کسب و کار ورود تلفن و اینترنت در روستا‌ها از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: هم اکنون 9 هزار و 300 دفتر پستی روستایی داریم و 6 هزار دفتر خدمات بانکی در روستاها پیش بینی شده است.

واعظی خاطرنشان کرد: لازم است با فعالیت در مجامع بین المللی و استفاده از تجربیات مختلف کشورها در پیشرفت کار خود کمک کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: پست ، وضعیت ، شرکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار