دکتر جمالی گفت: در نظام‌هایی که خوب طراحی شده است ورود مردم عموماً به سطح یک خدمات است و فقط 10 تا 20 درصد افراد به سطح 2 خدمات مراجعه می‌کنند که در ایران این میزان وارونه است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر بهزاد جمالی رئیس بخش غیرواگیر وزارت بهداشت در دومین سمینار سلامت چشم و پیشگیری از نابینایی که صبح امروز در تالار شمس بیمارستان فارابی برگزار شد، گفت: چند مساله هم اکنون در نظام سلامت وجود دارد که شامل تغییر چهره بیماری واگیر به غیرواگیر، وجود مسائل اجتماعی و بیمارهای واگیر نو پدید همزمان و هم‌افزا از بیماری‌های غیرواگیر است که خلا آن در شبکه بهداشتی و درمانی حس می شود.
 
وی با تاکید بر مردم محوری، تداوم مراقبت، جامعیت خدمات و ورود منظم مردم به نظام سلامت افزود: یکی از دلایل افزایش پرداخت از جیب مردم ورود به سطح 2 و 3 خدمات است که عمدتاً گران بوده و سطح 1 خدمات باید به طور رایگان بخش عمده‌ی خدمات را به مردم ارائه دهد.
 
وی با اشاره به ماده 32 قانون برنامه پنجم توسعه و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص نظام سلامت خاطر نشان کرد: دو اصل مشارکت مردم و همکاری بین بخشی به درستی طراحی نشده و باز طراحی در نظام مراقبت اولیه لازم است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 380 هزار مرگ ثبت شده در سال 90 گفت:علت این مرگ‌ها عمدتاً به چند عامل خطر برمی گردد که براساس آخرین پیمایش حدود 5 میلیون و 300 هزار نفر سیگاری و حدود 18 میلیون نفر در کشور افراد کم تحرک داریم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار