مدیرعامل شرکت توسعه اسب گفت: در سال 85 وب سایتی راه اندازی کردیم که فعالیت بیشتر آن روی پیشرفت رشته سوارکاری و تولید اسب و لوازم آن بود.

محمدجواد دهقان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: در دنیا 100 نوع شغل متعارف با اسب وجود دارد و اسب در دنیا اقتصاد بالایی دارد و نعل بندی در دنیا تخصصی شده تا آنجا که 10 سال پیش استادی از کشور سوئیس به ایران آمد که تخصص ایشان نعل بندی بود و از اینکه نعل بندی در ایران عمومی است برای وی جای تعجب داشت.

وی گفت: در کشور انگلستان اگر فردی بدون مدرک نعل بندی فعالیت داشته باشد، جریمه بالا و زندانی دارد، در دنیا به ازای هر اسب ده شغل ایجاد می‌شود. اما در ایران به ازای هر 5 اسب، 1 شغل برگزار می‌شود.به صورتی که هر اسب یک مربی سوارکار نعل بندی و دامپزشک باید داشته باشد.

دهقان بیان کرد: در ایران رشته‌های مختلف و مرتبط با اسب همه زیر نظر فدراسیون سوارکاری هستند اما در خارج از کشور هر رشته یک فدراسیون جداگانه دارد و رشته چوگان از زمانی که از فدراسیون سوارکاری جدا شد و زیر نظر فدراسیون چوگان رفت پیشرفت خوب و عالی داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود 50 هزار اسب در کشورمان است که فقط 10 هزار اسب شناسنامه دارند از مسئولان خواهشمندیم پیگیری لازم را انجام دهند تا برای هر اسب شناسنامه‌ جداگانه داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار