امام جمعه موقت تهران گفت: ما از ائتلاف آمریکایی ضد داعش تبرّی می‌جوییم و اعلام می‌کنیم که این ائتلاف ضد داعش نیست بلکه در جهت تضعیف ملت‌های سوریه و عراق است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه امروز با دعوت نمازگزاران به حفظ حریم خدا و رعایت تقوا اظهار داشت: تقوا بهشت را نزدیک و انسان را از جهنم دور می‌کند.
 
وی ادامه داد: تقوای الهی را در همه شئون زندگی، در رعایت حقوق یکدیگر، ایثار،‌ عفو و گذشت داشته باشیم؛ در همسایه‌داری،‌ در رعایت مراجعین برای مسئولان،‌ انصاف برای کسبه، عظمت دین و هویت اسلامی، حفظ موجودیت و اقتدار در ارتباط با بیگانگان را رعایت کنیم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه با تبریک ولادت با سعادت امام‌علی‌النقی(ع) تصریح کرد: از آنجا که در آستانه عید غدیر خم هستیم با استعانت از امیرالمؤمنین علی(ع) چند جمله‌ای را در رثای مولا ذکر می‌کنم.
 
وی با اشاره به عظمت روز غدیر گفت: غدیر روز کمال دین و تمام نعمت است، روز اعلام رضایت از دین و متدینین است، غدیر یک واقعه گذرای تاریخی نیست بلکه غدیر ریشه در بساط آفرینش عالم دارد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: غدیر یک خط ترسیم شده از جانب خدا برای اتصال خلق خدا به وسیله ولی خدا به خدای جانان است و غدیر دمیدن روح و جان در کالبد دین و متدینین است.
 
خطیب نماز جمعه تهران، غدیر را ترسیم حکومت صالحان دانست و بیان داشت: غدیر تشکیل مدینه فاضله است، غدیر گسستن زنجیره‌های اسارت در برابر بت‌ها و طاغوت‌ها و دنائت‌ها و پلشتی‌هاست.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه به ذکر جمله‌ای از عمر بن خطاب خلیفه دوم در مورد امیر‌المومنین علی(ع) پرداخت و گفت: یکی از فضایل علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) را که عمر نقل می‌کند این است که علی(ع) مرتبط و مخاطبش را به سوی هدایت رهنمون می‌کند و از سقوط بازمی‌دارد.
 
وی با اشاره به جمله صعصعه بن صوحان خطاب به امیرالمؤمنین علی(ع) در روز خلافت مولا مبنی بر اینکه احتیاج خلافت به شما بیش از احتیاج شما به خلافت است، اظهار داشت: این انسان‌های ارزشمند هستند که به پست‌ها و سمت‌ها اعتبار می‌دهند، همان‌گونه که علی‌(ع) با پذیرفتن خلافت این جایگاه را بالا برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در آغاز خطبه‌ دوم نیز نمازگزاران را به تقوای الهی و پناه بردن به سنگر امن تقوا فرا خواند و با تبریک میلاد مسعود امام علی‌النقی‌الهادی(ع) به نمازگزاران توصیه کرد: هفته‌ای یک‌بار زیارت جامعه کبیره را بخوانند که این زیارت یک کلاس امام‌شناسی بوده که امام هادی(ع) به ما آموخته است.

خطیب نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد: عید غدیر عید اکبر است و با هیچ یک از اعیاد ملی و مذهبی ما قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: مسئولان و جناح‌های مختلف به تأسی از عید غدیر و ولایت امیرالمؤمنین علی(ع)،‌ عقد اخوت ببندند و اختلاف‌ها را کنار بگذارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با تأکید بر ضرورت برجسته شدن عید غدیر اظهار داشت: غدیر روز احیای دین و تبرّی از حکومت ظالمین است و در حال حاضر که پرچم غدیر به وسیله امام خمینی(ره) به اهتزاز درآمده و به وسیله خلف صالحش ادامه دارد در نتیجه باید از عمق جان شاد باشیم و غدیر را احیاء کنیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های بنیاد بین‌المللی غدیر که توسط آیت‌الله خزعلی تأسیس شده، بیان داشت: من از همه دست‌اندرکاران این بنیاد که برنامه‌های مختلفی را در داخل و خارج از کشور پیرامون عید غدیر ترتیب داده‌اند، تشکر می‌‌کنم.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با تأکید بر توجه ویژه مسئولان به گرامی‌داشتن عید غدیر، گفت: من از مسئولان محترم بالاخص وزیرامور‌ خارجه، وزیر کشور و وزیر دارایی که با ارسال بخشنامه‌هایی به نمایندگان خود بر ضرورت بزرگ داشتن عید غدیر تأکید کردند،‌ تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه با اشاره به پیام حج مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایجاد اتحاد، مقابله با تفرقه‌افکنی و تبیین اسلام ناب محمدی(ص) از مهم‌ترین محورهای پیام مقام معظم رهبری به کنگره عظیم حج بود.

وی ادامه داد: اسلام ناب محمدی(ص) با اسلام آمریکایی متمایز است و این واژه‌ای بود که امام راحل مطرح کردند.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با برشمردن شاخصه‌های اسلام ناب محمدی(ص) تأکید کرد: اسلام ناب، اسلام عزت و تعهد و خدمت و حمایت از مستضعفین و پابرهنگان و اسلام طاغوت‌ستیز است؛ در حالی‌که اسلام آمریکایی، اسلام سازش با قدرت‌های بزرگ و ستم به ملت‌های اسلامی است.

وی ادامه داد: در اسلام آمریکایی گفته می‌شود آهسته بروید و آهسته بیایید تا گربه شاختان نزند و مروّجان اسلام آمریکایی در قبال تاراج هویت و اموال و ناموسشان بی‌تفاوتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه با اشاره به اینکه اسلام ناب در حال فوران است و هر روز یک گام سنگرهای اسلام آمریکایی را فتح می‌کند، اظهار داشت: این اسلام ما که امام خمینی(ره) احیاگر آن بود اسلام نشأت گرفته از اسلام غدیر است.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به ائتلاف شکل‌گرفته از سوی آمریکا و چند کشور عربی برای مبارزه با تروریست‌های داعش گفت: مسئله ائتلاف آمریکا و چند کشور عربی  که در پوشش مقابله با تروریست‌ها و جنگ با داعش است یک فریب آشکار و ناشیانه است و هدف آن‌ها از این کار تبرئه خود در این همه جنایت است.

وی افزود: این ائتلاف در عمل با داعش جنگ نمی‌کند بلکه منابع سوریه را منهدم می‌کند و هدفشان هم از ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه فلج کردن ارتش هوایی این کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه گریزی هم به حضور نیروهای ائتلاف در عراق برای مبارزه با داعش زد و تصریح کرد: ما در سفری که برای دعای عرفه به کربلا داشتیم برخی مسئولان عراقی به ما گفتند قبل از آمدن نیروهای ائتلاف، حملات ما به داعش شتاب داشت اما آن‌ها با آمدن خود ما را از این کار بازداشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه باطن آمریکا در وجود داعش نفوذ کرده است تا اسلام وحشیگری را نشان دهد، اظهار داشت: آن‌ها باید بدانند که با این کار خود به گسترش اسلام ناب کمک می‌کنند و ما شدیداً از ائتلاف آمریکایی ضد داعش تبرّی می‌جوییم و اعلام می‌کنیم که این ائتلاف ضد داعش نیست بلکه در جهت تضعیف ملت‌های سوریه و عراق است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با انتقاد تلویحی از برخی دانشگاهیان، حقوقدانان  و اصحاب رسانه در دنیای اسلام،‌ خطاب به آن‌ها گفت: آتشی که آمریکا توسط داعش روشن کرده است همه را نابود می‌کند و همه در دنیای اسلام موظفند که علیه این توطئه قیام کنند.

حجت‌الاسلام والمسلیمن صدیقی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: همه نیروهای مسلح غیر از نیروی انتظامی، جنگ عملی مقطعی دارند ولی نیرویی که همیشه برای مقابله با تهاجم شرارت‌ها در صحنه بوده، نیروی انتظامی است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در مقابل انواع و اقسام شرارت‌ها همچون مواد مخدر، فساد و هنجار شکنی می‌ایستد و امروز حتی به جنگ نرم هم روی آورده‌ و این نیروی انتظامی بوده که همیشه در سنگر است.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه مشترک مجلس و دولت اظهار داشت:  تفاهم، تبادل اطلاعات و همفکری برای رفع مشکلات، توصیه همیشگی مقام معظم رهبری به مسئولان قوا است.

وی افزود: ما منتظر خروجی‌ نشست‌های دولت و مجلس هستیم چرا که مشکل جوانان و مشکل بیکاری مشکلاتی جانکاه است و بسیاری از مسائلی که جنبه قضایی پیدا می‌کند، دارای منشاء فقر و بیکاری هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه مسئولان را به شهدا قسم داد و خطاب به آن‌ها گفت: از حاشیه‌ به متن بیایید و گرانی‌ها و مشکلات مسکن و ازدواج جوانان را حل کنید.

وی خطاب به مسئولان اظهار داشت: موانع رشد و تولید را برطرف کنید، کالاهای داخلی را با حمایت و نظارت مرغوب کنید، جلوی واردات کالاهای غیر ضروری را بگیرید و آن دسته از کالاهای ضروری را هم که می‌توانید، خود تولید کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی تأکید کرد: مسئولان بدانند توجه به مسائل سیاسی، ارزش نیست بلکه خدمت به مردم و کار برای خدا ارزش است.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان با اشاره به بحران آب خاطر نشان کرد: 90 درصد منابع آب در مسائل کشاورزی مصرف می‌شود و اگر تدبیر حکومت باشد و از این میزان 10 درصد را کم کند در موضوع شرب، خدمتی به مردم خواهد بود و مردم هم مطمئناً صرفه‌جویی را مورد توجه قرار می‌دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۰۳:۳۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۳
امریکا و غرب ونوکرانشان عربستان و ترکیه فقط خواستشان ضعیف و ساقط کردن دولتهای عراق و سوریه هست اما ملتها را باید بیدارتر کرد چون با مقاومت مردم دشمنانشان نابود میشود،مرگ بر امریکا و اسراییل تروریست.
آخرین اخبار