نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی خواستار تلاش دولتمردان کشورمان در حمایت از مردم کوبانی و پایان دادن به جنایات داعش در منطقه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران، سیداحسن علوی ظهر روز گذشته در مراسم پایانی راهپیمایی ضد تروریستی و ضد داعشی مردم سنندج در میدان انقلاب این شهر اظهار کرد: کُردها قومی صبور، با غیرت و باشهامت بوده و هیچ‌گاه ذلت و خواری را نمی‌پسندند و بدون شک کُردهای سوریه در برابر گروه داعش پیروز خواهند شد.
 
وی افزود: سکوت کشورهای اسلامی منطقه، انفعال کشور ترکیه موجب گستاخی‌های بیشتری برای داعشی‌ها و سایر گروه‌های تکفیری و تندرو شده است.
 
علوی تصریح کرد: در این روزها شاهد فجیع‌ترین جنایات علیه بشریت در منطقه خاورمیانه و در شهر کوبانی هستیم.
 
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: داعش دست پرورده آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی و به اصلاح اسلامی در منطقه است و اگر حمایت‌های این کشورها از این گروه تروریستی قطع شود شاهد نابودی این غده سرطانی خواهیم بود.
 
علوی با قدردانی از حمایت‌های همیشگی جمهوری اسلامی ایران از کُردها اظهار داشت: برای کمک به مردم کوبانی و مقابله با گروه داعش در مناطق کردنشین عراق و سوریه نامه‌ای را خطاب به رئیس جمهور ارسال کرده‌ام و به تلاش‌ها در این خصوص ادامه خواهیم داد.
 
وی افزود: مردم کردستان با این راهپیمایی ثابت کردند که صلح طلب، آشتی خواه و مخالف هرگونه ترور و خشونت هستند و هیچگاه هم‌نوعان خویش را تنها نخواهند گذاشت.
 
علوی در پایان سخنان خود از سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری خواست از مردم مظلوم کوبانی حمایت کنند و به جنایات داعش در این منطقه پایان دهند.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.