رئیس مجلس شورای اسلامی بیان اینکه تمامی کشورهای منطقه باید رفتار مسئولانه‌ای در قبال کوبانی داشته باشند، گفت: ما هم هر کمکی از دستمان بربیاید، برای نجات مردم کوبانی انجام می‌دهیم.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز (شنبه 19 مهرماه ) در بدو ورود به فرودگاه اصفهان، با حضور در جمع خبرنگاران درباره اهداف سفر خود به این استان گفت: این سفر جهت ابراز ارادت به مردم شریف اصفهان و گفتگو با مسئولان اجرای جهت پیگیری مشکلات مردم این استان و اقداماتی که می‌توان برای مردم این استان در فصل بودجه‌‌ریزی انجام داد، صورت گرفته است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین در این سفر قرار است در جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس ملت‌ها که به همت شهرداری اصفهان برگزار می‌شود، شرکت کنیم و پس از آن برنامه بازدید از مرکز اسناد مشروطیت و ملاقات با علمای اصفهان را در برنامه داریم.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص اوضاع کنونی منطقه و تشدید حملات داعش به کوبانی و نقش ترکیه در این زمینه بیان کرد: اهداف گروه تروریستی داعش به این سادگی محقق نمی‌شود و این گروه از نظر بین‌المللی جای پای محکمی ندارد.
 
لاریجانی با بیان اینکه هر ائتلافی نمی‌تواند برای خود تصمیم گرفته و در یک کشور، منطقه پرواز ممنوع ایجاد کند، افزود: این عمل هرج و مرج در امور بین‌الملل بوده و به این سادگی امکان‌پذیر نیست، ضمن اینکه شرایط سوریه و عراق بسیار پیچیده بوده و راه‌حل‌های سیاسی و نظامی می‌طلبد.
 
رئیس نهاد قانونگذاری گفت: اینکه تصور شود به سادگی می‌توان ایده‌های ناپخته را محقق کرد، افکاری ساده‌انگارانه است.
 
وی در ادامه به وضعیت مردم کرد کوبانی اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسئله کوبانی بسیار مهم است و محاصره مردم کرد، خسارات انسانی به‌وجود می‌آورد.

لاریجانی در پایان با بیان اینکه تمامی کشورهای منطقه باید رفتار مسئولانه‌ای در قبال کوبانی داشته باشند، تصریح کرد: ما هم هر کمکی از دستمان بربیاید، برای نجات مردم کوبانی انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۲:۳۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۳
مردم بیگناه کوبانی قربانی نقشه شوم و کثیف اردوغان و اسراییل و امریکا شده اند باید به هرشکل ممکن به مردم کوبانی کمک شود تا تروریستها را نابود کنند و ترکیه هرگز به نتیجه حیله خود نمی رسد
آخرین اخبار