معاون اجرایی در امور شعب اداره کل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان گفت: در شش ماهه اول امسال به ۲ هزار و ۶۷۸ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،  محمد حسین اشرفی، معاون اجرایی در امور شعب اداره کل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان اعلام داشت: از ابتدای سال تا پایان شهریورماه در حوزه قاچاق کالا و ارز 2 هزار و 730 فقره پرونده به تعزیرات حکومتی وارد شده است که از این تعداد 2 هزار و 678 فقره پرونده رسیدگی شده است.

اشرفی اظهار داشت: رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا و ارز در تعزیرات حکومتی استان با جدیت و در اسرع وقت صورت گرفته است بگونه‌ای که در پایان شش ماهه ابتدای سال فقط 78 فقره پرونده برای رسیدگی و صدور رأی مانده و سایر پرونده ها پس از رسیدگی، اجرا و مختومه گردیده که متخلفان نیز افزون بر 111 میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده اند.

وی بیان داشت: بیشترین ورودی پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز بترتیب مربوط به شهرستان های ایرانشهر، سراوان و چابهار است.

اشرفی ادامه داد: همچنین در حوزه قاچاق کالا و ارز بیشترین ورودی پرونده براساس نوع تخلف بترتیب شامل مباشرت در قاچاق، شروع به جرم قاچاق و اتلاف کالا و سوخت است.

وی گفت: در همین زمینه 9 فقره پرونده قاچاق ارز نیز در شش ماهه ابتدای سال وارد تعزیرات حکومتی شده است که تمامی 9 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به عدم استقرار ادارات تعزیرات حکومتی در برخی شهرستان های سطح استان بیان داشت: در این راستا مقرر شده است تا رؤسای ادارات در نزدیکترین شهرستان همجوار کار رسیدگی به پرونده های شهرستان‌های فاقد اداره را برعهده بگیرند.


انتهای پیام/

برچسب ها: تعزیرات ، قاچاق ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار