یک روانپزشک گفت: بدن ما طوری طراحی شده است که خود با استرس اتوماتیک مبارزه می کند.

محسن راز افشار روانپزشک در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در رابطه با مقاومت در برابر عوامل تنش زا گفت: منظور از عوامل تنش زا استرس است مردم ما اکثرا اشتباها این واژه را به جای اضطراب به کار می برد واژه استرس از قرن 19 پدید آمده است و در واقع یک معنای پزشکی دارد.
 
وی اظهار داشت: ما گاهی اوقات استرس خوب هم داریم ولی این هم اثرات یک استرس را به همراه دارد در مقابل استرس بد هم داریم مثل شرایط بحرانی محل کار از قبیل بیمه و... .
 
این روانپزشک تصریح کرد: ما 4 نوع استرس داریم نوع اول استرس‌های عموی هستند مانند واقع روز و...
 
نوع دوم استرس‌هایی هستند که در بدن ما جمع می‌شوند و ایجاد صدمه می کنند.
 
نوع سوم استرس‌های حاد هستند که گاهی صدمات روحی بسیار  قابل توجه و همچنین صدمات جسمی وارد می کند مثل افتادن از یک بلندی، تصادف حاد و...
 
نوع چهارم استرس‌های بسیار شدید هستند که دست ما نیستند مانند صدمات روحی ناشی از جنگ که این نوع از استرس، بدترین نوع استرس است.
 
وی در ادامه بیان کرد: بدن ما طوری طراحی شده که خود با استرس‌ها اتوماتیک مبارزه می کند، منتها اگر استرس‌ها دوام یابنده، تکرار شونده و ماهیتی مخرب داشته باشند صدماتی غیر قابل جبران به بدن ما می زنند و ما به سرعت خسته می شویم.
 
راز افشار در پایان خاطر نشان کرد:ما نمی‌توانیم استرس ها را از بین ببریم و فقط می توانیم با آنها تطابق کنیم و کاری کنیم که کمتر به ما صدمه بزنند در واقع به طور اجمالی خود فرد می تواند رفتارهای انجام دهد که از این عوامل تنش زا بکاهد که از جمله این موارد می توان به خراب نکردن محیط زیست، اصلاح اتومبیل در صورت خرابی آن، ایجاد نکردن دعوا و جنگ‌های خیابانی و از همه مهمتر برابری سیستم‌های حمایت کننده را نام برد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: مقاومت ، عوامل ، تنش ، استرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار