دکتر ستاری گفت: مدیران و مسئولین کشور همچنان به فعالیت های پژوهشی همچون کالای لوکس نگاه می کنند که همین امر سبب شده تا مشکلات فراوان در کشور ایجاد گردد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، دکتر سيد مهدي رضايت مدير کارگروه توسعه نيروي انساني ستاد فناوري نانو رياست جمهوري در مراسم برترین های نانو93 گفت: انتخاب افراد برگزیده به صورت بر خط بوده و به هر فرد امتیازاتی مطابق فعالیت های وی داده شده و براین اساس تعداد افرادی که مورد ارزیابی صورت گرفته اند به بیش از 7 هزار نفر در کشور می رسد.

وی تصریح کرد : بیش از 48 آزمایشگاه و همچنین 100 دانشگاه و پژوهشگاه و همچنین متخصصان از 42 مرکز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی افزود : در سال 92 شاهد این بودیم که دانشگاه علوم پزشکی هیچ فعالیتی نداشته یا بسیار کم بوده اما برای اولین بار دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان یکی از مراکز برتر این حوزه قرار گرفت.


                                 


وی ادامه داد: پراکندگی این متخصصان در 20 استان کشور و در رشته های مختلف مثل شیمی، مهندسی نانو، فیزیک و ... است که به نفرات برتر جوایز نقدی مجموعا تا 4 میلیارد ریال اعطا گردید.

در ادامه نیز به نفرات برتر اختراعات و ابداعات نیز جوایز مختلف و همچنین پژوهانه اعطا شد.
 
دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز از ستاد نانو ابراز رضایت کرده و گفت: نوع مدیریت اقتصاد فعلی اشتباه بوده و باید مدل های جدید اقتصادی برنامه ریزی و اجرا گردد.

وی افرود : مدیران و مسئولین کشور همچنان به فعالیت های پژوهشی همچون کالای لوکس نگاه می کنند که همین امر سبب شده تا مشکلات فراوان در زمینه های استراتژیک و مهم از جمله صنعت نفت، آب، برق و سایر صنایع داشته باشیم.

وی ادامه داد : اگر دید خود را عوض کنیم و به این مسئله برسیم که فعالیت های پژوهشی باید درآمد زا شوند لذا پایه اقتصاد دانش بنیان را بنا نهاده ایم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت های کوچک برای صنایع بزرگ محصول تولید کرده و صنایع مادر با برند سازی عملا راه تجاری سازی و تولید و عرضه محصولات دانش بنیان را باز می نماید.

وی گفت: صنعت با خام فروشی و توجه به سرمایه های زیر زمینی پیش نمی رود و باید به دنبال صنایع رو زمینی بود و به پژوهشگران توجه نمود.

دکتر ستاری افزود: باید به اساتیدی که با صنعت قرارداد بسته و فعالیت می کنند اهمیت داده شود و نباید آنها را به سخره گرفت.نظام آموزش و پرورش باید اصلاح گردد و باید در این راه قدم برداریم و کم کم به نتیجه برسیم.

وی در پایان گفت: ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ستاد های متنوعی داریم که ستاد نانو از ستاد های خوب و فعال بوده که جهت گیری تمام شرکت های دانش بنیان به سوی تولید محصول و درآمد حاصل از شرکت های دانش بنیان است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.