برنامه‌ی این هفته‌ی نمایش فیلم‌های مستند در برنامه‌ی "شب‌های مستند" اعلام شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ طبق برنامه روزهای  یکشنبه تا چهار‌شنبه 20 تا 22 مهر ، ساعت 18 به‌ترتیب فیلم‌های "ریشه در باد" به‌همراه "فریاد هلن"؛ "تلخ و شیرین" به‌همراه "روزنه شکر" و "آوای دوست" به‌کارگردانی یزدان کیانی از شبکه‌ی مستند پخش و با حضور سعید قطبی‌زاده و کارگردان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

چهل قرآن درباره‌ی آیین صد ساله‌ی جمع‌آوری قرآن کریم و بستن آن‌ها بر سردر خانه‌ها و انجام مراسم دینی آیینی در روستای وانان از توابع استان چهارمحال و بختیاری است.

خیمه‌ی ابدی به آداب و رسوم برپایی خیمه در ایام ماه محرم و بازسازی روز عاشورا در طاقانک، یکی از شهرهای استان چهارمحال و بختیاری می‌پردازد.

ریشه در باد خطر ریشه‌کنی گیاهی دارویی به نام کرفس کوهی در یکی از دورترین نقاط کوهستانی استان چهارمحال و بختیاری را به تصویر می کشد. 

فریاد هلن درباره‌ی محیط‌بانان و سارقین جنگل است و معضل نابودی جنگل بلوط در منطقه‌ای به نام هلن نمایش می‌دهد.

تلخ و شیرین به روش سنتی و ابتدایی جمع‌آوری عسل کوهی در یکی از روستاهای صعب‌العبور استان چهارمحال و بختیاری می‌پردازد. 

روزنه‌ی شکر که موفق به کسب جایزه‌ی ریاست دانشگاه اسلواکی در جشنواره‌ی آگرو فیلم اسلواکی نیز شده است درباره‌ی احیای محیط زیست است، پیرمرد چوپان با برداشت صحیح داروهای گیاهی با شیوه‌ای منحصر به فرد برای احیای این داروها تلاش می‌کند.

آوای دستان فیلم برگزیده‌ی چهارمین جشنواره‌ی مردمی عمار به زندگی جانباز 70 درصد، ابراهیم شیرانی می‌پردازد که با پشتکاری ستودنی به کارهای کشاورزی، دامپروری و دیگر کارهای سنگین اشتغال دارد. 

یزدان کیانی فیلم‌ساز 41 ساله‌ی شهرکردی، فیلم‌سازی را از سال 1383 با ساخت فیلم کوتاه ترنج شروع کرد و تا کنون در بیش از 100 برنامه‌ی تلویزیونی و مستند به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان همکاری نموده است.  
 

انتهای پیام/اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار