نخستین نمایشگاه نقاشی کودک هنرمند به همت مؤسسه مردم نهاد فرهنگی هنری نیما یوشیج به مناسبت روز جهانی کودک در نوشهر برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران؛ به همت موسسه مردم‌نهاد فرهنگی هنری نیما یوشیج به مناسبت روز جهانی کودک تحت نظارت و اجرای الهام نوری و با مساعدت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر، نمایندگی حوزه هنری نوشهر، شهرداری و شورای اسلامی شهر و کانون بسیج هنرمندان نوشهر در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر برگزار شد.

نخستین نمایشگاه نقاشی«کودک هنرمند» تحت نظارت و اجرای الهام نوری از روز جمعه 18 تا 22 مهر همه روزه از ساعت 16 تا 19 عصر در مکان مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر دایر است.

مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه  نقاشی کودک هنرمند با حضور تعداد بسیار کثیری از کودکان، والدین و منتخبان کودک پذیرفته شده در مرحله نهایی با حضور مسئولان و پیشکسوتان هنر در نگارخانه مجتمع مذکور برگزار شد و از کودکان هنرمند که آثارشان در این نمایشگاه گروهی به مخاطبان عرضه شده با اهدای لوح تقدیر و جایزه، قدردانی به‌عمل آمد.

مراسم افتتاحیه با حضور هنرمندان کودک و اجرای برنامه هنری توسط «عمو هوشی، موشی و کوشی» از هنرمندان مرکز صدا و سیمای مازندران به اجرا در آمد که با استقبال بسیار مثبت کودکان و مخاطبان روبرو شد.

الهام نوری که عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی هنری نیما یوشیج، کارشناس و مدرس هنرهای تجسمی، گرافیست، عکاس، طراح لباس و گریم در تئاتر و از هنرمندان فعال و خلاق نوشهری است پیش از این، نمایشگاه هنر مفهومی و تصویرسازی با عنوان مجمعی کردند مرغان جهان را از هفتم لغایت پانزدهم مهرماه 93 در گالری مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر برگزار کرده است که با توجه به رویکرد متفاوت در اجرای این نمایشگاه و استفاده از روش‌های مختلف هنری با استقبال بی‌نظیر مخاطبان، اصحاب فرهنگ و رسانه قرار گرفته است.

این هنرمند جوان نوشهری با بیان اینکه کودک و مسائل مربوط به او از دغدغه‌های همیشگی و پایدار محسوب می‌شود گفت: به نظرم مسئله روان کودک باید از دغدغه‌های مهم زندگی تمامی بزرگسالان محسوب ‌شود.

وی افزود: این موضوع از گذشته تاکنون از مسائل با اهمیت بشر لحاظ شده و امروزه در میان دانشمندان، روانشناسان، فلاسفه و هنرمندان به‌صورت دقیق، علمی و کارشناسانه مورد بحث قرار گرفته است.

نوری ادامه داد: نقاشی کودک یکی از بهترین روش‌ها برای بررسی موشکافانه حالات درونی و عواطف و احساسات کودک است.

به گزارش فارس، میثم زندی مدیر مؤسسه مردم نهاد فرهنگی هنری نیما یوشیج نیز در جمع خبرنگاران گفت: پس از پیشنهاد اولیه خانم الهام نوری مبنی بر گرامیداشت روز جهانی کودک و برگزاری یک نمایشگاه از تولیدات هنری کودکان هنرمند که تحت آموزش ایشان به سطح تولید اثر هنری دست یافته، طرح مسئله با سایر هنرمندان عضو در موسسه صورت پذیرفته و تصمیم جمعی بر آن شد که همایش فرهنگی هنری کودک هنرمند به هدف اجرای سالانه از مهر 93 به کار خود آغاز کرده و در سال‌های آینده به تدریج در تمامی رشته‌های هنری و در سطوح منطقه‌ای و ملی برگزار شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ا
برچسب ها: ساری ، رشت ، سنندج ، لرستان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.