کمپانی پیرلی اعلام کرد اگر تایرهای دیگری هم به سوچی می‌برد، باز هم روند و شرایط حضور تیم ها در این پیست تغییری نمی‌کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران  گرندپری روسیه که برای اولین بار برگزار می شد، از جهت مصرف تایر بسیار تعجب برانگیز بود. رانندگان حتی در دورهای آخر رقابت هم توانستند در سوچی تایم های سریعی ثبت کنند. حتی روزبرگ که در دور اول به پیت مراجعه کرد و تایرهای خود را تعویض نمود، با همان تایرهای سخت توانست تا آخرین دور در سوچی بماند و میزان فرسایش تایرهای او بسیار کم بود.
پاول هامبری گفت: هر کاری کنیم باز هم همه به ما حمله می کنند. انسان ها حافظه کوتاه مدتی دارند. یکی از مشکلات ما این است. درست کردن چنین چیزی هم کار ما نیست.
«حتی اگر از نرم ترین جنس تایرها هم استفاده می کردیم، فکر نمی کنم چیزی در این مسابقه عوض می شد.»
وی افزود:اگر از این تایرها (جنس نرم) هم استفاده می کردیم، رانندگان باز هم می توانستند در پایان رقابت دورهای سریعی ثبت کنند. به همین دلیل با تداخل چند مورد، چنین وضعیتی به وجود آمد.
«اینجا سطح آسفالت خیلی تأثیر داشت. در آینده این وضعیت ممکن است عوض شود.»
«ممکن است به دلیل جدید بودن سطح آسفالت چنین چیزی رخ داده باشد.»
کریستیان هورنر مدیر تیم ردبول هم عنوان کرد رقابت های جدید دیگر هیجان رقابت های قدیمی را ندارد.
او گفت: یک تعادل باید در این زمینه وجود داشته باشد. این برای اولین بار بود که در سطح این آسفالت مسابقه دادیم. انگار تایرهای پیرلی را در سوچی حتی با شلیک گلوله هم نمی توانستید از بین ببرید. پیست های قدیمی هیجان بیشتری داشتند و از این می توانیم نتایج زیادی بگیریم.
«در این فصل مسابقاتی وجود داشت که در آن ۲ یا ۳ پیت استاپ انجام می دادیم و همه آنها بسیار هیجان انگیز بودند. امیدوارم در سه رقابت باقی مانده فصل هم این مورد را دوباره تجربه کنیم.»

برچسب ها: مرسدس ، راننده ، قهرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار