معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی گفت : ارزش دارایی های سرمایه ای و انتفاعی این سازمان حدود 60 هزار میلیارد تومان است.

 به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،نجات امینی گفت: سازمان تامین اجتماعی برای حفظ و افزایش ارزش منابع دریافتی از محل حق بیمه و فراهم شدن امکان برخورداری بیمه شدگان از خدمات مطلوب، وارد عرصه سرمایه گذاری شده است.
 
امینی، سرمایه گذاری در حوزه های دارای ریسک کمتر و بازدهی بیشتر را از اولویت های سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: خروج از واحدهای کوچک مقیاس نیز از دیگر استراتژی های سازمان است که در راستای ایجاد فرصت بیشتر برای بخش خصوصی و سرمایه گذاران خرد در دستور کار قرار دارد.
 
وی نقدپذیری سرمایه را از دیگر مسایل مورد توجه تامین اجتماعی برشمرد و ادامه داد: در صورتی که برای ایفای تعهدات سازمان تامین اجتماعی نیاز به دریافت منابع از حوزه اقتصادی بوجود آید، باید امکان تدارک منابع مالی لازم در بهترین زمان فراهم شود و در این راستا یکی از اولویت های سازمان، سرمایه گذاری در حوزه هایی است که امکان نقدشوندگی بالایی داشته باشد.
 
امینی سبد دارایی سازمان تامین اجتماعی را شامل سهام شرکت های مختلف، بانک، املاک و مستغلات و سپرده های بانکی و سایر اشکال دارایی دانست که ارزش این دارایی های انتفاعی در حال حاضر حدود 60 هزار میلیارد تومان ارزیابی می شود.
 
وی ادامه داد: حدود 60 درصد این دارایی ها در اختیار شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی "شستا" قرار دارد که عمدتا در بازار سرمایه کشور و بازار بورس، سرمایه گذاری شده است.
 
معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی از ایجاد تغییراتی در رویکرد سرمایه گذاری این سازمان خبر داد و گفت: ما از فضاهای کوچک مقیاس و از فضاهایی که از ریسک بالاتری برخوردار است و عمدتا فعالان کوچک مقیاس امکان فعالیت در این فضاها را دارند، خارج می شویم و به سمت حوزه های بالادستی اقتصاد مثل سرمایه گذاری در پالایشگاه ها و پروژه های زیربنایی می رویم.
 
امینی اظهار امیدواری کرد که حضور بخش سرمایه گذاری تامین اجتماعی در این حوزه ها امکان تجمیع منابع بیشتر را برای اجرای پروژه ها فراهم کند و به تحرک بیشتر در فضای اقتصاد ملی کمک کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار