مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران از تحصیل 7 هزار دانش آموز در مدارس استثنایی شهر تهران و در دوره‌های مختلف تحصیلی خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم افتتاحیه بزرگترین و مجهزترین پروژه آموزش و پرورش استثنایی گفت: عدالت آموزشی یکی از مولفه‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت است و به این معناست که فرصتی برابر برای دسترسی همه افراد به تناسب توانایی آنان و آموزش و پرورش عمومی و دوره متوسطه ایجاد نماییم.

وی در ادامه افزود: در کشور تعداد وسیعی از دانش آموزی را داریم که برای این گروه باید ساز و کارهایی فراهم شود و آنان فرصت شکوفایی استعدادهای خود را داشته باشند و به دنبال آن دانش آموزان استثنایی نیز حق دارند از امکانات استفاده کنند که علاوه بر رشد و شکوفایی استعدادهای فردی خود بتوانند در عرصه اقتصادی و اجتماعی جامعه خود نیز فعالیت کنند.

چهاربند با اشاره به اینکه بیش از 7 هزار دانش آموز در مدارس استثنایی شهر تهران و در دوره‌های مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل هستند گفت: حدود هزار نفر نیز درقالب طرح تلفیقی فراگیر در مدارس عادی تحصیل می کنند که در مجموع در کل کشور 72 هزار نفر دانش‌آموز در مدارس استثنایی و 38 هزار نفر در طرح تلفیقی فراگیر درمدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه حدود 8 درصد از دانش‌آموزان استثنایی کشور را شهر تهران پوشش می‌دهد،تصریح کرد:امروز شاهد افتتاح مجموعه‌ای ویژه برای دانش‌آموز جسمی و حرکتی هستیم که در کشور به لحاظ امکانات ویژه و مناسب سازی شده بی‌نظیراست همچنین در این مدرسه امکاناتی وجود دارد تا دانش‌آموزان در مدت حضور خود در مدرسه از خدمات جانبی بهره‌مند گشته و یادآوری آنان به بهترین نحو شکل پذیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد:نیازهای جسمی این دانش‌آموزان باید در قالب خدمات جانبی که عمدتا توان‌بخشی و مراقبت‌های جسمی ویژه است فراهم شود.

چهاربند با اشاره به اینکه نگه‌داری این مدارس موضوع دیگر به شمار می‌آید ،افزود: دانش‌آموز در این مجموعه به یکسری خدماتی نیاز دارد که آنها را باید تامین کنیم که از جمله می‌توان به نیروهایی اشاره کرد که برای نگهداری آنان لازم و ضروری است.

همچنین نحوه اداره کردن این مدرسه موضوع قابل بحث دیگری است و باید به سرعت به سمت اداره کردن این مدرسه به شکل هیئت امنایی برویم تا خدمات رسانی و قدرت مدیریت در این مدرسه افزایش پیدا کند.

وی همچنین تصریح کرد:این مجموعه به طور معمول با یک برآورد اولیه ماهی 15 میلیون تومان برای نگهداری وهزینه‌های مصرفی جاری پول نیاز دارد که با الگوی منابع دولتی سازگار نیست.

چهار بند در پایان خاطر نشان کرد: امیدورام این مجموعه در آینده ای نزدیک به یک قطب خدمات آموزشی و پرورشی به دانش‌آموزان استثنایی معلول جسمی و حرکتی تبدیل شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تحصیل ، مدرسه ، تهران ، استثنایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار