قائم مقام دبیر کل خانه ی کشاورز:

نوآوری در بخش تولید بذر و ماشین آلات کشاورزی در سال‌های اخیر نداشته‌ایم

بیابانی گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در بخش‌های بذر و ماشین آلات کشاورزی ما نوآوری در این حوزه نداشته‌ایم و ماشین آلات و تولید بذر در حال حاضر با همان کیفیت سابق تولید می‌شوند.

عنایت‌الله بیابانی در گفت گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با وجود درآمد نفتی بالا کم‌ترین سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی بوده و ما نتوانسته‌آیم حتی از قوانینی که فائو (سازمان خواروبار کشاورزی جهان) برای دولت تعیین می‌کند حداکثر استفاده را ببریم.

وی افزود: غذا از جمله نکاتی مهمی است که دنیا روی آن سرمایه‌گذاری کرده و فائو با تعیین 2500 کیلو کالری که دولت‌ها موظف هستند به ملت خود برسانند، سیاست‌گذاری‌های بخش کشاورزی خود را تعیین می‌کند.

بیابانی با اشاره به قانون 40 سال پیش صادرات نیز تصریح کرد: در این قانون باید بازنگری صورت گیرد تا کشاورزی تولیدات محصولات باغی را افزایش داده و صادرکنندگان بتوانند در این دهکده‌ی جهانی که مهمترین مسئله برای آن در حال حاضر بهره‌وری و رقابت است، بتواند محصولات خود را با بهترین کیفیت و در کمترین زمان به دست مصرف کننده‌ی خارجی برساند.

وی با اشاره به کیفیت و کمیت تولیدات باغی در کشور گفت: متأسفانه برخی محصولات از جمله کرم ابریشم به دلیل باور عده‌ای بر عدم توجیح اقتصادی آن با نابودی رو به رو شده و همچنین استفاده‌ی بی‌رویه از کود و سم هم بر روی کیفیت و کمیت محصولات باغی تأثیر گذاشته و این یکی از عوامل مهم تأثیرگذاری بر صادرات و حتی واردات بی رویه می‌شود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار