اتحادیه بین المللی نجوم اخیرا نام "هما" را برای سیارک LA1986-3988 برگزید.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، گروه پروژه اجرام نزدیک به زمین، سال گذشته کمپینی را با هدف نام گذاری سیارک ها در میان عموم علاقه مندان سراسر جهان برگزار کرد که دراین میان علاقه مندانی از کشورمان نیز شرکت داشتند.


مجله نجوم در این باره نوشته است: "هما سمن آبادی" و "فواد کردانی" از ایران با پیشنهاد نام "هما" در این کمپین شرکت کردند و اتحادیه بین‌المللی نجوم در آخرین جلسه خود این نام را از میان هزار و ۵۰۰ نام پیشنهادی از سراسر جهان، رسما برای سیارک یادشده انتخاب کرد.

الکس کارل، مدیر گروه پروژه اجرام نردیک به زمین، در بیانیه اش گفته است:  شهروندان ۸۵ کشور جهان در این کمپین شرکت کردند و ما نام ایرانی "هما" را برای این سیارک انتخاب کردیم. از آن مهم تر، انتخاب نام پیشنهادی فردی از ایران، برای همه بسیار شگفت آور بود.  من می‌خواهم به هما و فواد برای انتخاب پیشنهادشان در میان این حجم از شرکت کنندگان تبریک بگویم.

سیارک LA1986-3988 یا همان "هما" حدودا ۷۰۰ متر قطر دارد و هر ۷۰۱ روز یکبار به دور خورشید می چرخد. این سیارک  در 4 ژوئن 19۸۶ برابر ۱۴خرداد ۱۳۶۵، در رصدخانه پالومار در کالیفرنیای آمریکا کشف شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.