سخنگوی پنتاگون در کنفرانس خبری مشترک با جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد دلیل افزایش حمله هوایی به کوبانی ، افزایش تروریستهای داعش است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازسایت وزارت خارجه آمریکا؛  جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در کنفرانس خبری مشترکی شرکت کردند. در این نشست مشترک ؛ کربی ، مدعی شد به دلیل افزایش شمار نیروهای داعش در کوبانی ، حملات هوایی ما نیز افرایش یافته است.
ما دقیقا نمی توانیم تخمین بزنیم چه تعداد تروریست در کوبانی حضور دارند.
جان کربی در مو.رد کشورهای حاضر در ائتلاف آمریکایی ضد داعش گفت کشورهای زیادی از قاره اروپا در این ائتلاف حضور دارند.در پاسخ به سوالی در مورد افزایش یا کاهش نیروهای داعش بعد از حملات هوایی اخیر ائتلاف ، گفت ما دقیقا نمی دانیم چه تعداد تروریست عضو داعش در کوبانی هستند. اما می توانم بگویم در هر جایی که امکان داشته باشد آنها را مورد حمله قرار خواهیم داد. کربی علی رغم حملات هوایی ائتلاف به مواضع داعش در کوبانی گفت ، هنوز احتمال می دهیم کوبانی سقوط کند.وی ضمن رد اخبار جهت دار منتشر شده از سوی رسانه های عربی منطقه مبتی بر سقوط بغداد ، خاطر نشان کرد به هیچ وجه هیچ گونه خطری متوجه پایتخت عراق نیست و داعش هنوز نمی تواند بغداد را مورد تهدید جدی قرار دهد.
در این دیدار جن ساکی گفت آمریکا قصد ندارد محدودیت سفر در مورد مناطق مبتلا به ابولا را در دستور کار قرار دهد.کربی هم در این مورد گفت نیروهای ما در مناطق مبتلا به ابولا در غرب آفریقا حضور دارند. جن ساکی در مورد حوادث خاورمیانه افزود مقامات وزارت خارجه آمریکا برای مبارزه با داعش با کردهای سوریه مذاکره کرده اند.
جان کربی در مورد پیوستن ترکیه به ائتلاف گفت مذاکرات در این زمینه ادامه دارد و فضای حاکم بر مذاکرات مثبت بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار