مراسم يادبود سه فيلم‌ساز فقيد سينمای كوتاه و مستند برگزار شد

مراسم يادبود سه تن از فيلم‌سازان فقيد سينمای كوتاه عصر روز پنجشنبه 24 مهر و در روز سوم برپايی سي و يكمين جشنواره بين‌المللی فيلم كوتاه تهران در مقابل سالن شماره يك پرديس ملت برگزار شد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری سی و یكمین جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه تهران، مصطفی مزرعتی، حامد خسروی و مسعود برخورداری، سه فیلمساز سینمای كوتاه بودند كه در ماه‌های اخیر به سوی ابدیت پر كشیدند. در این مراسم كه در این مراسم كه با تلاوت آیاتی از كلام‌الله مجید و روشن كردن سه شمع در كنار سه قاب عكس فیلمسازان فقید همراه بود، حبیب‌ ایل بیگی، سعید پوراسماعیلی، جعفر صانعی مقدم، سهیلا عسكری و دست‌اندركاران جشنواره، جمعی از فیلمسازان كوتاه و همكاران این سه كارگردان تازه درگذشته در كنار خبرنگاران و عكاسان حضور داشتند.

در این مراسم تنی چند از همكاران این سه سینماگر به بیان خاطرات و ویژگی‌های این سه فیلمساز فقید پرداختند. بابك طاهری كارگردان، درمورد این سه فیلم‌ساز درگذشته، گفت: این سه عزیز را جملگی علاقه‌مندان فیلم كوتاه، با توجه به ارائه فیلم‌های ارزنده و صاحب تفكرشان می‌شناسند. او با اشاره به اینكه حامد خسروی، موفق به اخذ جوایز بسیاری شده بود، همه زندگی این سه فیلم‌ساز را سینما خواند و گفت: این عزیزان، همواره ضمن تولید اثر هنری، برآن بودند تا چیزی به سینما اضافه كنند.

طاهری ادامه داد: آخرین كار حامد هم به علت درگذشت او، نیمه كاره ماند، از این رو، امیدوارم ادامه ساخت آن، توسط یكی از فیلم‌سازان خوب‌مان ادامه پیدا كند.

طاهری با بیان این‌كه، مزرعتی‌ها، خسروی‌ها و برخورداری‌ها نمی‌میرند، بلكه تنها، ادای مردن را درمی‌آورند، در پایان صحبت‌های خود از حضور تمامی افراد حاضر در مراسم، سپاسگزاری كرد.

اسماعیل رستمی، فیلمبردار فیلم‌های حامد خسروی نیز، حامد را یك هنرمند ارزشمند و حرفه‌ای خواند و با بیان این‌كه، حامد، به جزئیات خیلی اهمیت می‌داد، گفت: بخاطر از دست دادن او، حس خیلی بدی دارم كه فكر كنم تا مدت‌ها همراه من باشد.

در پایان این مراسم كوتاه و صمیمی، امیر حسین دیباج، دیگر كارگردان عرصه فیلم كوتاه، درباره مسعود برخورداری، اظهار كرد: مسعود، جدا از این‌كه یك فیلم‌ساز متعهد و حرفه‌ای بود، در انجمن سینمای جوانان اصفهان نیز، فعالیت بسیاری داشت.

او در این‌باره ادامه داد: هر وقت كه هر یك از ما به مشكل برمی‌خوردیم، او در مسیر حل مشكل، ما را راهنمایی و فیلم‌مان را آرایش و پالایش می‌كرد.

این فیلم‌ساز در پایان صحبت‌های خود، گفت: مسعود، همیشه برای بچه‌های انجمن سینمای جوان اصفهان وقت داشت و هیچ‌گاه، كسی عصبانیت او را ندید.
قرائت فاتحه و پخش حلوا و خرما، پایان بخش مراسم یادبود این سه فیلم‌ساز از دست رفته، در سومین روز برگزاری سی و یكمین جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه تهران بود.

حامد خسروی از فیلمسازان مستند كه چندی پیش در بندر انزلی بر اثر تصادف جان خود را از دست داد، مصطفی مزرعتی مستندساز كه در سقوط هواپیمای طبس به دیار باقی شتافت و همچنین مسعود برخورداری از همكاران انجمن سینمای جوان در دفتر اصفهان بود.


انتهای پیام/ اس


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار