مرجع جهان شیعه گفتند : داعش و تکفیری ها بویی از اسلام و مسلمانی نبرده اند و تنها هدفشان خشن جلوه دادن دین اسلام و معنویات است

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبر نگاران حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار جمعی از اصحاب رسانه که در دفتر معظم له برگزارشد گفت : ماه محرم ماه سوگواری و عزاداری بر سیدالشهداء(ع) است و مشتمل برنعمت های زیادی است که نصیب بندگان خدا می شود و افراد زیادی از مردم به واسطه امام حسین(ع) و لطف بیکران آن حضرت از جهنم نجات پیدا کرده و بهشتی می شوند.
 
معظم له افزودند:مردم به خصوص باید بدانند  هدف والای عزاداری بر امام حسین(ع)چیست؟آیا انجام عزاداری و گریه تنها بر اباعبدالله الحسین(ع) به تنهایی کافی است یا این که هدف مهم تر و والاتری از این عزاداری ها مورد نظر است. که این مهم جز تفکر و دقت کافی در اهداف قیام حسینی و ارتباط گیری با علما و بزرگان دین میسر نخواهد شد.
 
ایشان بیان کردند : افراد کم خرد و جاهل که چیزی از دین و معنویت نمی دانند، ملت ما را  متهم می کنند که ما مردمی گریه ای هستیم و به این عزاداری های مردم ما طعنه می زنند و آن را به باد تمسخر می گیرند حال آنکه نمی دانند همین عزاداری ها درطول تاریخ توانسته اسلام را حفظ کند و این افراد چون جاهل و نادان هستند به اهداف والا و مقدس این گریه ها و عزادری ها واقف نیستند.
 
ایشان در توصیه ای به جوانان درماه محرم اظهار داشتند : جوانان عزیزهمتنمایند   در هیأت‌های مذهبی به گونه ای عزاداری کنند که بهانه دست دشمنان اسلام و مکتب اهل بیت(ع) ندهند اما امام زمان(عج) این عزاداری ها و گریه های ما را امضا کنند و مورد پسند حصرت قرار گیرند.
 
این مرجع بزرگوار  با اشاره به تلاش دشمنان درنابودکردن فرهنگ عاشورایی تاکید کردند:دشمنان خیال کرده اند می توانند نورخدا را خاموش کنند، ولی نمی دانند که اراده خدای متعال بر این قرار گرفته است که نورخدا باقی بماند و این کار آنها شدنی نیست.
 
حضرت آیت الله علوی گرگانی در  پایان خاطر نشان کردند  : حوادث منطقه و جنایات گروه تروریستی داعش و تکفیری ها منحرف و بی دین  بوده و به نام اسلام جنایت می کنند و هدفشان این است که دین اسلام را در نزد افکار عمومی دنیا خشن و زشت جلوه دهند، چرا که اسلام هیچ گاه اجازه چنین جنایاتی را حتی درمیدان جنگ و نسبت به دشمنان خود نداده است.



انتهای پیام /
برچسب ها: داعش ، اسلام ، شیعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار