مشاور سابق امنیت ملی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گزارشی در روزنامه "اسرائیل هیوم" اعلام کرد که تمامی قدرت نظامی اسرائیل نتوانست غزه را به زانو دربیاورد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، "یعکوف عامی درور" ، مشاور سابق امنیت ملی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مقاله ای که در روزنامه "اسرائیل هیوم" منتشر ساخته اعلام کرد که با وجود قدرت نظامی محدود گروه‌های فلسطینی، و با وجود اینکه اسرائیل تمامی نیروی نظامی خود را بکار گرفت، اما نتوانست  در حمله زمینی به نوار غزه دستاوردی داشته باشد.

مشاور سابق امنیت ملی نتانیاهو در این مقاله گفت: اسرائیل تقریبا تمامی قدرت نیروی هوایی خود را که چهارمین نیروی هوایی جهان به حساب می‌آید در مقابله با غزه بکار گرفت؛ علاوه بر اینکه از تمامی یگانهای زبده و واحدهای نظامی در جنگی که از طولانی ترین جنگ‌هایی که اسرائیل شاهد آن بوده است؛ استفاده نمود.

وی سپس گفت: اسرائیل با وجود بکارگیری تمامی قدرت نظامی خود در جنگ با غزه، اما در شکستن خطوط دفاعی مقاومت که در عمل تأثیر  تمامی  عملیات های هوایی و خودروهای نظامی را خنثی نمود، با شکست مواجه شد.

درور همچنین گفت: آنچه باعث شرمندگی اسرائیل می‌شود این است که غزه درحالی وارد این جنگ شد که در انزوای بین المللی و منطقه ای شدیدی قرار داشت؛ چیزی که سبب شد تا قدرتش در بدست آوردن حمایت سیاسی و نظامی در خلال جنگ کاهش یابد.

درور همچنین درباره عدم درس گرفتن از جنگ اخیر با غزه هشدار داد و تأکید کرد که جنگ بعدی علیه حماس گروه های دیگر در منطقه بسیار متفاوت خواهد بود.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار