نادر پیری اردکانی کارشناس محیط زیست با بیان این که یزد بدون آب یعنی هیچ، اظهار کرد: اگر مشکل کم آبی استان را مدیریت نکنیم، شاید روزی مجبور شویم که کویر مرکزی ایران را ترک کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛ نادر پیری اردکانی گفت: امروز اگر مشکل کم آبی استان را مدیریت نکنیم، شاید روزی مجبور شویم که کویر مرکزی ایران را ترک کنیم چرا که یزد بدون آب یعنی هیچ و مسلماً زندگی در این کویر بدون در اختیار داشتن آب، میسر نخواهد بود.

وی اظهار کرد: باید از تمام پتاسیل‎‎های حفظ و نگهداری آب، کاهش مصرف و مدیریت در آب بهره جست و بهترین راهکار این است که در این حوزه به مطالعه و پژوهش پرداخته شود.

پیری اردکانی با بیان این که به طور میانگین هر خانواده روزانه 100 لیتر آب مصرف می‏‏کند، گفت: باید برای این مصرف برنامه‎‎ریزی کنیم چرا که تاکنون برای مدیریت آب شرب خانگی، مدیریتی هدفمندی وجود نداشته است.

این کارشناس محیط زیست با اشاره به این که با توجه به کمبود آب، نباید آب منازل را بعد از استفاده مستقیم به فاضلاب روانه کنیم، اظهار کرد: در این خصوص اگر بتوانیم هر چند لیتر را از این میانگین کم کنیم، مسلماً می‎‎تواند کمک خوبی برای آب منطقه باشد.

وی ادامه داد: تاکنون در حوزه آب فرهنگ‎‎سازی مناسبی نداشته‎‎ایم و شایسته است که مسوولان در این مورد همایش یا مسابقاتی برگزار کنند و با نظرات مردم به سمت فرهنگ‏‏سازی در حوزه آب بروند و این در حالیست که خیلی از مردم هنوز این وضعیت بحرانی را جدی نگرفته‏‏‌اند.

انتهاي پيام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.