صنعت گردشگری ایران این روزها شرایط خوبی را پشت سر می‌گذارد و در ماه‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است، در حالی که به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور این کشور نقش عمده‌ای در بهبود شرایط در این رابطه داشته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه خبری اسرائیل‌24 در گزارش خود در این زمینه آورده است: صنعت گردشگری ایران در ماه‌های اخیر رشد 35 درصدی را در میزان حضور گردشگران خارجی تجربه کرده است و به نظر می‌رسد دلیل این مسئله تلاش رئیس‌جمهور برای بهبود روابط با غرب است.

بر اساس این گزارش، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در این‌باره می‌گوید: تعداد گردشگران خارجی که از ایران دیدن می‌کنند، در 12 ماه گذشته35 درصد در مقایسه با زمان مشابه آن در سال قبل افزایش یافته است. 

"مسعود سلطانی‌فر در بخش دیگری از سخنان خود تصریح می‌کند: در این مدت چهار و نیم میلیون نفر برای مشاهده مناظر دیدنی ایران به کشور سفر کرده‌اند که این مسئله شش میلیارد دلار سود ارزی برای ایران داشته است. در واقع سفر توریستی به ایران یک مسئله بسیار جذاب، مهم و ارزان برای گردشگران خارجی است، زیرا این افراد هم از حضور خود در ایران لذت می‌برند و هم از سطح بالای ثبات امنیتی و سیاسی.

وی در عین حال تاکید می‌کند: ایران ظرفیت‌های بسیار جالب توجهی در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشتی، دینی و تاریخی دارد و ارزیابی‌های مختلفی نیز صورت گرفته تا شرایط گردشگری خارجی را در ایران تسهیل کند. یکی از این موضوعات مسئله اعطای ویزای دو هفته‌ای به مردم بیش از 190 کشور در بندرگاه‌ها و فروگاه‌های ایران است. از سوی دیگر 220 میلیون دلار برای تقویت پروژه‌های گردشگری در کشور از جمله ساخت هتل‌ها، مهمان‌خانه‌ها و اردوگاه‌های اقامتی اختصاص خواهد یافت. همچنین دولت در نظر دارد مشوق‌های متعددی برای پروژه‌های گردشگری خارجی در نظر بگیرد.

اسحاق جهانگیری، معاون رئیس‌جمهور ایران نیز هفته گذشته از تلاش دولت برای تسهیل فشارهای تحریم با استفاده از صنعت گردشگری خبر داده بود. سلطانی‌فر نیز چندی پیش گفته بود که ایران جزء 10 کشور جذاب برای گردشگران خارجی است.

ایران 17 مکان تاریخی ثبت شده در سازمان یونسکو دارد و در نظر دارد تا سال 2025 به رکود 20 میلیون گردشگر خارجی در سال دست یابد، مسئله‌ای که 30 میلیارد دلار درآمد سالیانه برای ایران به همراه خواهد داشت.

از سوی دیگر ماه گذشته ایران و اسپانیا توافق‌نامه‌ای را مبنی بر انتقال تجربیات مادرید به تهران در زمینه ساخت هتل و تبدیل ساختمان‌های تاریخی به مهمانسرا امضا کردند. به این ترتیب برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی در ایران، هتل‌های زنجیره‌ای بین‌المللی امکان حضور در ایران را به دست آورده‌اند. مسئله‌ای که می‌تواند به ایجاد ارتباطات جدیدی میان تهران و خطوط پروازی اروپایی ایجاد کند.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار