شبکه تلویزیونی بلژیکی گفت: از نظر گردشگران غربی که به ایران سفر کرده اند، چهره واقعی ایران با چهره ای که رسانه های غربی از این کشور ارائه کرده اند، تفاوت دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی بلژیکی گفت: از نظر گردشگران غربی که به ایران سفر کرده اند، چهره واقعی ایران با چهره ای که رسانه های غربی از این کشور ارائه کرده اند، تفاوت دارد.

شبکه تلویزیونی بلژیکی ب اف ام تی وی گزارش داد: توقف بعدی قطاری که در تصویر مشاهده می کنید، تهران است. ماه پیش این قطار در حالی که پر از گردشگران اروپایی بود، به پایتخت ایران رسید. این رویداد در سی سال گذشته بی سابقه بوده است. حداقل چیزی که می توان گفت این است که این سفر مایه خرسندی بود. باب توریست استرالیایی گفت: من فکر می کنم که ایرانی ها واقعا مردم گرمی هستند. روزنامه ها فقط به انعکاس مسایل منفی مبادرت می کنند. این مطالب نمی تواند بیانگر چهره واقعی این کشور باشد. گزارشگر گفت: سیزده مکان باستانی در ایران در فهرست آثار تاریخی جهانی ثبت شده است و به همین دلیل این کشور همواره گردشگران را به خود جذب کرده است. اما سه دهه جنگ دیپلماتیک و تحریم اقتصادی چهره ای بد از این کشور برای گردشگران غربی ترسیم کرده است.

پیوتر جوالبا گردشگر لهستانی گفت: این کشور دو چهره دارد، چهره ای که توسط رسانه ها ترسیم شده است و چهره ای که واقعیت این کشور را به نمایش می گذارد. اگر به اینجا بیایید می بینید که همه آماده کمک کردن به شما هستند، همه به شما لبخند می زنند. این فوق العاده است. گزارشگر گفت: کسبه بی صبرانه منتظر بازگشت گردشگران به ایران هستند. خانم کاظمی مغازه دار ایرانی گفت: در سال های گذشته شمار گردشگران خیلی کم بود. حتی کسانی هم که به ایران می آمدند چیز زیادی نمی خریدند. گزارشگر گفت: سفر گردشگران به ایران در یک سال، سی و پنج درصد افزایش یافته است. ایران در یک برنامه ده ساله برای سفر بیست میلیون گردشگر در سال برنامه ریزی کرده است.

انتهای پیام/       
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار