مسجد نیوکاسل انگلیس دیروز، ۲۷ مهر، با برپایی مراسم «روز درهای باز مسجد» میزبان بیش از ۴۰۰ شهروند انگلیسی بود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،انجمن اسلامی شهر نیوکاسل درهای مسجد خود در منطقه «والسند» را به روی مردم گشود و با پذیرایی از مردم و گفت‌وگو و توضیح درباره مسائل و شبهات، تلاش کرد تا روابط دوستانه میان مسلمانان و غیرمسلمانان را استحکام بخشد.

دایانا راح، سخنگوی این انجمن اسلامی عنوان کرد: «ما انتظار این استقبال پرشور و بازدید بیش از 400 نفر را نداشتیم».

وی افزود: «از مردم سپاسگزاریم که به اینجا آمدند تا ما مسلمانان را بیشتر بشناسند و به ما اجازه دادند که آنان را بیشتر بشناسیم».



ابراهیم ابومحمد، مفتی اعظم استرالیا نیز در این مراسم حضور داشت و برای حاضران صحبت کرد.

نمایشگاهی با موضوع اسلام نیز در روز درهای باز مسجد نیوکاسل برگزار شد که در آن مردان و زنان فرصت یافتند که لباس‌های سنتی اسلامی را امتحان کنند، گشتی در مسجد بزنند و سؤالات خود را در مورد اسلام و مسلمانان بپرسند.

همچنین از شرکت‌کنندگان با غذاهای سنتی مسلمانان پذیرایی شد.

رایانا راح گفت: مسجد ما همواره رابطه خوبی با کلیسا و مردم این شهر دارد اما اخیراً متوجه افزایش جو منفی در مورد مسلمانان و اهانت‌های لفظی به بانوان مسلمان شده‌ایم.



وی افزود: این برنامه برگزار شد تا روابط موجود مستحکم‌تر شود و روابط دوستانه جدیدی بر پایه شناخت متقابل و همبستگی اجتماعی شکل بگیرد.

در همین راستا، این انجمن اسلامی هفته گذشته از شش مرد نیوکاسلی به خاطر کمک به یک مادر و دختر مسلمان که در خیابان هدف حمله قرار گرفته بودند، تقدیر کرد./ایکنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار