ضیایی گفت: باید دانشگاههای متمایزی ایجاد کنیم که فقط هدف آنها تربیت نیروی انسانی و انتقال دانش نباشد بلکه کارآفرینی و بکار گیری دانش نیز جزو هدفشان باشد و تلاش کنند که دانش را به فناوری و کارآفرینی تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت در مراسم افتتاح دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه دانشگاههای متمایزی باید ایجاد کنیم که هدف شان تبدیل دانش به فناوری و کارآفرینی باشد، گفت: ثروت اکثر کشورهای دنیا از راه دانش و علم کسب شده است این اقتدار علمی هر کشور است که سبب اقتدار سایر بخش‌ها می شود و ثروت و قدرت و... ایجاد می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهیم کشور ما در جایگاهی متناسب با فرهنگ، وسعت و تاریخ و گذشته‌اش باشد، باید این زمینه را تقویت کنیم.

وی با بیان این که در محصولات امروز دنیا هر چه حجم دانش بیشتری به کار رفته باشد، اندازه و حجم کوچکتری خواهد داشت و مواد اولیه کمتری در آن بکار می رود، افزود: : رنکینگ و رتبه بندی کشورهای دنیا امروزه مربوط به علم و تولیدات علمی آنها می‌باشد که این امر منجر به اقتدار کشور و ثروت آنها شده است و دانشگاههای ما نیز باید براساس همین معادلات دنیا تغییر رویه دهند.

ضیایی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: باید دانشگاههای متمایزی ایجاد کنیم که فقط هدف آنها تربیت نیروی انسانی و انتقال دانش نباشد بلکه کارآفرینی و بکار گیری دانش نیز جزو هدفشان باشد و تلاش کنند که دانش را به فناوری و کارآفرینی تبدیل کنند. باید توجه داشت تبدیل ایده به محصول خود یک علم است که باید در این مقوله به خوبی عمل کنیم زیرا به سرمایه منجر می شود و باید تمامی حلقه های آن بررسی شود.

وی  با اشاره به این که در بخش تربیت نیروی انسانی در پس از انقلاب موفق بوده‌ایم،  یکی از ضعفهایی که متعاقب ادغام آموزش پزشکی با بهداشت و درمان پیش آمده است را جدا شدن علوم پایه و محض عنوان کرد که باید مورد توجه قرار گیرد و با ایجاد علوم بین رشته ای این ضعف جبران شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بعنوان عضوی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که سابقه حضورش در این دانشگاه به 30 سال پیش باز می گردد اظهار داشت: امیدواریم دانشکده فناوری‌های نوین به صورتی نوین عمل کرده و به نقطه ای برسد که محصولات و تولیدات دانش کاربردی و کارآمد آن افزایش یابد. و انشاءا... این دانشگاه بتواند همچنان پیشرو و پیشگام باشد و بیش از پیش شاهد اقتدار علمی کشور باشیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.