رییس سازمان آموزش پرورش استثنایی کشور از اداره مدارس استثنایی به شیوه هیئت امنایی به دلیل هزینه‌های بالایی این مدارس خبر داد.

 مجید قدمی رییس سازمان آموزش پرورش استثنایی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در خصوص مشکل سرویس مدارس استثنایی گفت: با هماهنگی‌هایی که با شهردار تهران صورت گرفته مشکل سرویس دانش‌آموزان استثنایی تهران تقریبا حل شده است.

وی در ادامه افزود: برنامه‌ریزی من این است که سرویس رایگان برای سراسرکشور ایجاد کنم اما این اقدام در تهران زودتر انجام می‌شود.

قدمی با اشاره به اینکه خدمات سرویس رایگان در 7 سال گذشته رایگان بوده است ادامه داد: هماهنگی‌های لازم در این خصوص انجام شده اما والدین صبور باشند زیرا که این مشکل برطرف می‌شود.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از پیش‌بینی ردیفی در بودجه سازمان به منظور رفع مشکل سرویس مدارس در سراسر کشور خبر داد و اضافه کرد: سعی می‌کنیم مبالغی را که خانواده‌ها در این زمینه پرداخت کرده اند را برگردانیم.

قدمی در خصوص کمبود نیروهای خدماتی در مدارس استثنایی گفت: برخی از مدارس استثنایی هزینه‌های بالایی را طلب می‌کند که با هماهنگی‌های که با مدیران کل این مدارس انجام دادیم مقرر گردید این مدارس به شکل هیئت امنایی اداره شوند یعنی بخشی از هزینه‌ را توسط آموزش و پرورش و بخشی دیگر را از طریق جذب خیرین تامین نماییم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر حداقل استانداردی نیرو را به این مدارس ارائه می‌کنیم ولی به جرات می‌توان گفت به تعداد 2 یا 3 دانش‌آموز یک نیروی همیار باید پیش بینی کنیم که هزینه آن سنگین می‌شود و با رویکرد مدیریتی می‌توان این مشکل را برطرف ساخت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار