"پیمان نعیمی" گفت: هیچ یك از این جوایز، نه تنها برای من بهانه‌ای برای به وجد آمدن یا نقطه پایان نیست كه نشانه‌ای بر آغاز راه است.

به گزارش حوزه سینما باشاگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری جشنواره؛ پیمان نعیمی، كه به همراه فهیمه آقاحسنی كارگردان فیلم سینمایی «حذف اضطراری» (برنده چهار جایزه از سی و یكمین جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه تهران) بوده‌، گفت: به نظر من، یاد گرفتن با تماشای هر بار فیلم، مهم‌ترین و بهترین اتفاقی‌ست كه می‌تواند رخ دهد و این مهم، می‌تواند ایفاگر نقش بسزایی در آینده فعالیت‌های هنری یك هنرمند باشد. 

او با بیان این‌كه البته بخش فنی كار بهتر از خود فیلم بود، گفت: به نظر من نه تنها از نقدهای سازنده‌كه از تشویق‌هایی هم كه صورت می‌گیرد، باید برای بهبود كیفی فیلم‌های آینده استفاده كرد.

نعیمی با تاكید بر این‌كه، آدمی در هر جایگاهی بیشترین ضربه را از تشویق‌های نادرست و نابجا می‌خورد و تشویق‌های نابجا، سكون را همراه خود دارد، گفت: امیدوارم تشویق نابجایی از فیلم من صورت نگرفته باشد.

كارگردان صاحب جایزه دیپلم افتخار بهترین كارگردانی بخش داستانی جشنواره سی و یكم فیلم كوتاه تهران، با اشاره به این‌كه نسل ما به نسل سوخته معروف است، یكی از جدی‌ترین علل این مسئله را تشویق‌های نادرست و نابجا خواند و افزود: متاسفانه این نسل، گاهی در مواردی تشویق شده‌اند كه از پایه اشتباه بوده است. بنابراین صمیمانه می‌گویم كه هیچ یك از این جوایز، نه تنها برای من بهانه‌ای برای به وجد آمدن یا نقطه پایان نیست كه تازه آغاز راه است.

نعیمی، با بیان این‌كه، فیلم من هر حرفی كه داشته باشد، در خودش دارد، اظهار كرد: به هر حال فیلم بنده را نیز مانند هر فیلم دیگری، عده‌ای می‌پسندند و عده‌ای هم دوستش ندارند كه هر دو گروه هم از نظر من بسیار محترم هستند. البته در كل خوشحالم از این‌كه فیلم من در این دوره دیده شده است.

نعیمی با تاكید بر این‌كه، آن‌چه تغییری در من بوجود می‌آورد، این جوایز نیست، بلكه صحبت‌ها و نقدهای منطقی به كارهای من است، درباره وضعیت اكران فیلم‌های كوتاه، اذعان كرد: هنگام پخش فیلم‌ها متوجه شدم كه اگر برای فیلم‌های كوتاه خوب، اكران خوبی گذاشته شود، حتی ممكن است این فیلم‌ها، از برخی فیلم‌های بلند هم با استقبال بیشتری از سوی مخاطبان مواجه شوند.

 او با اشاره به این‌كه ایجاد گروه هنر و تجربه اتفاق خوبی برای اكران فیلم كوتاه در كشور ا‌ست، افزود: در این مورد می‌توان به الگوبرداری از سیستم‌های اكران فیلم كوتاه خارج از كشور هم پرداخت. به عنوان نمونه اكران فیلم‌های كوتاه در سایت‌ها و فضاهای اینترنتی هم می‌تواند راه چاره‌ای باشد، البته اگر پیش از آن، فكری به حال اینترنت كرده باشیم.

این كارگردان، درباره كیفیت برگزاری جشنواره نیز، گفت: امسال از برگزاری جشنواره بسیار راضی بودم و به نظر من تحول درست و بجایی در مدیریت آن رخ داد و مطمئن هستم كه تاثیر مثبت این تغییر مدیریت را، در آینده می‌بینیم.

بنا بر این گزارش، در مراسم پایانی سی و یكمین جشنواره فیلم كوتاه تهران، پیمان نعیمی و فهیمه آقاحسنی برای فیلم «حذف اضطراری» دیپلم افتخار بهترین كارگردانی فیلم داستانی را به دست آوردند.

بهروز عابدینی و علی ابوالصدق برای فیلم داستانی «حذف اضطراری» جایزه بهترین صدا را گرفتند، محمد نجاریان  برای این فیلم برنده جایزه بهترین تدوین شد و سینا كرمانی زاده جایزه بهترین تصویربرداری را از آن خود كرد.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.