نماینده مردم زاهدان گفت:‌ تسلیح بی‌حساب و کتاب افراد در منطقه که به گفته بعضی از مسئولین نیروی انتظامی و اطلاعاتی، اکثر شرارت‌ها توسط این افراد اتفاق می‌افتد جای بازنگری ندارد؟ چرا شورایعالی امنیت ملی احساس مسئولیت در تامین امنیت این استان ندارد، آیا اطلاعاتی که به مسئولین نظام داده می‌شود یکسویه نیست؟‌

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در صحن علنی امروز (چهارشنبه ۳۰ مهرماه) در تذکر شفاهی گفت: متاسفانه جنایتکاران تکفیری برای چندمین بار یکی از معلمین جوان ما را به جرم معلم بودن و خدمت کردن برای فرزندان این مرز و بوم در بلوچستان با اسلحه کلاشینکف به شهادت رساندند.  
 
وی تاکید کرد: عزیزانی که همایش می‌گذارند و اعلام می‌کنند که امنیت نسبی برقرار شده، آیا منظورشان ایجاد امنیت برای اشرار است یا مردم عادی؟  
 
نماینده مردم زاهدان تصریح کرد: از روز گذشته اعلام شدیدی از نارضایتی از عملکرد مسئولان امنیتی این استان به بنده رسیده که واقعا نمی‌توان برای آن‌ها دلیل منطقی ارائه کرد.  
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر کشور مرتب دم از امنیت می‌زند، حتما باید از نزدیکان ایشان به شهادت برسد یا به گروگان گرفته شود که متوجه گردد مردم مظلوم ما چه بر سرشان می‌آید؟ آیا سیاست‌های اتخاذ شده در سال گذشته وضعیت را بهتر کرده است؟  
 
وی ادامه داد: تسلیح بی‌حساب و کتاب افراد در منطقه که به گفته بعضی از مسئولین نیروی انتظامی و اطلاعاتی، اکثر شرارت‌ها توسط این افراد اتفاق می‌افتد جای بازنگری ندارد؟ چرا شورایعالی امنیت ملی احساس مسئولیت در تامین امنیت این استان ندارد، آیا اطلاعاتی که به مسئولین نظام داده می‌شود یکسویه نیست، آیا رصد کلانی از طرف مسئولین کلان نظام در جهت صحت و سقم این گزارشات انجام می‌شود؟ آیا فرماندارانی که از خود منطقه انتخاب شده‌اند، نباید به عنوان رئیس شورای تامین شهرستان جوابگوی این ناامنی‌ها باشند و اگر توان اجرایی ندارند، برکنار شوند.  
 
شهریاری تاکید کرد: آیا وزیر آموزش و پرورش در تامین حفظ جان و امنیت معلمین خود وظیفه‌ای ندارد؟ اگر در منطقه‌ای معلمی به شهادت می‌رسد نباید مدارس آن منطقه تا تامین امنیت تعطیل شود؟  
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان همچنین تصریح کرد: تا کی می‌توان هر روز در زاهدان و زابل جنازه شهیدی را به دوش کشید و خانواده‌های زیادی را عزادار کرد، امید است مسئولین به خود بیایند و قبل از اینکه خشم مردم غیور استان دامان آن‌ها را بگیرد، فکر عاجلی کنند.  
 
وی خطاب به باهنر که ریاست مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت، گفت: انتظار داریم مجلس شورای اسلامی به طور جدی به این مسائل رسیدگی کند و بیشتر از این نگذارد که جان افراد در سیستان و بلوچستان به خطر بیفتد، چرا که ما هر روز شاهد شهادت تعداد زیادی از عزیزانمان باشیم که این دشمنان تکفیری در استان به راه می‌اندازند، صبر و طاقت مردم هم حدی دارد و طاقت آن‌ها دیگر تمام شده و نمی‌تواند این همه ناامنی را در استان تحمل کنند.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: شهریاری ، مسائل ، رسیدگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار