مرگ دهها گردشگر کوهنورد در حوادث اخیر در نپال صنعت گردشگری این کشور را در شرایط بحرانی قرار داده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،نپال تنها در سال 2012 میزبان 106 هزار گردشگر کوهنورد بود که برای صعود به کوهها مرتفع این کشور از جمله قلۀ اورست راهی این کشور شدند که منافع مالی هنگفتی را برای اقتصاد نپال به همراه داشت .

طی روزهای اخیر مقامات نپالی از کشته شدن دست کم 32 گردشگر کوهنورد به دلیل بوران و ریزش  بهمن در یکی از مسیرهای اصلی کوه‌پیمایی این کشور خبر داده‌اند که تا کنون جسد 30 گردشگر  کوهنورد کانادایی، هندی، ژاپنی و لهستانی پیدا شده که بار دیگر مسئله تجهیزات ایمنی کوهنورد در نپال و امکانات لازم برای مداوای مصدومان در این کشور را با پرسش های جدی مواجه کرده است .

حدود شش ماه قبل نیز حادثه سقوط بهمن در کوه اورست به مرگ 13تن انجامید، که  باعث شد برای مدتی مرتفع‌ترین کوه جهان از گردشگران کوهنورد خالی شود.

در این شرایط بیشتر تورهای گردشگران کوهنورد به مقصد نپال تا زمان بهبود شرایط و امکانات لغو  شده است، این در حالیست که دولت نپال برای جذب یک میلیون گردشگر در سال 2014 برنامه‌ریزی ویژه‌ای  کرده است.

نپال از دهۀ 60 میلادی یکی از مقاصد اصلی گردشگران کوهنورد جهان بوده و دولت این کشور به  شدت به درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری وابسته است.

به دلیل واقع شدن قله اورست در نپال قدمت گردشگری کوهستان در این کشور کوچک به چند دهه  می‌رسد و همواره گردشگری کوهستان یکی از منابع اصلی درآمد دولت نپال محسوب شده و سالانه  هزاران گردشگر کوهنورد به این کشور  سفر می‌کنند.

نپال در سال گذشته میلادی با رشد 35 درصدی گردشگرانش میزبان بیش از 800 هزار گردشگر بوده و صنعت گردشگری نیز منبع اشتغال بخش قابل توجهی از نیروی کار این کشور به شمار می رود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.