نشریه مهندسی برق به عنوان نشریه برتر علمی و پژوهشی کشور در سال جاري از لحاظ کیفیت می تواند با بهترین مجلات علمی و تخصصی دنیا رقابت کند.

دکتر قره پتیان سردبیر نشریه علمی و پژوهشی مهندسی برق و الکترونیک و عضو هیئت مدیره انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت:‌این نشریه به منظور مکتوب سازی خروجی علمی انجمن مهندسان برق و الکترونیک در ابتدا به صورت خبرنامه منتشر شد و بعد از آغاز فعالیت های پژوهشی انجمن با اخذ مجوز علمی پژوهشی از وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در سال 83 وارد عرصه جدیدی از فعالیت علمی شد.

وی افزود:‌ انتخاب هیئت تحریریه قوی برای نشریه و دقت نظر آنها باعث شد مقالات منتشر شده دارای بالاترین کیفیت در سطح کشور و حتی خارج کشور باشد.

وی با اشاره به ضعف در داوری مقالات تصریح کرد:‌ضعف در داوری علل مختلفی دارد که از مهمترین آنها می توان به مشغله شدید اساتید متخصص اشاره کرد و خواستار حمایت دستگاه های اجرایی کشور برای انتشار و گسترش این نشریات در کشور شد.

* نشریات آینده کاربردی و در حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه خواهند بود

در ادامه مهندس مصطفی غلامی مدیر داخلی نشریه علمی پژوهشی مهندسی برق گفت: تعداد مقالاتی که برای نشریه فرستاده می شود بسیار زیاد است و کیفیت این مقالات و همچنین داوری های آنها بسیار بالا است و همین کیفیت بالای مقالات است که باعث شده داوری ها با دقت و جدیت انجام شود.

وی به استفاده از نرم افزار برای ارسال و داوری های مقالات اشاره و تصریح کرد:‌اتوماسیون نرم افزار برای فرستادن مقالات و داوری های آنلاین انجام می شود و این امکان را به نویسندگان مقالات می دهد که در جریان روند داوری های مقالات قرار گیرند و از طرفی هیئت تحریریه و سردبیر می توانند به تمام مقالات ارسالی دسترسی پیدا کنند و اعلام نظر داشته باشند و در نهایت با این نرم افزار سرعت و دقت در امر داوری مقالات بالا می رود./ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار