اگر علاقمند دکوراسیون متفاوت خانه و یا محل کار خود هستید شاید رنگ های سیاه سفید بتوانند به شما کمک کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ به احتمال زیاد پیدا كردن تركیب رنگی دیگری كه از تركیب رنگ‌های سیاه و سفید خنك‌تر و خاص‌تر باشد خیلی سخت است. طراحی دكوراسیون با رنگ‌های سیاه و سفید، چه به شكل طرح‌های گرافیكی كاغذدیواری و عكس‌های سیاه و سفید چه چیزی دیگر، به سرعت به فضا زیبایی و ظرافت اضافه می‌كند. از كارهای هنری دست‌ساز و چارچوب‌های دیواری تا مبلمان خاص در قالب 14 پروژه طراحی كه در آن‌ها از طرح‌های سیاه و سفیداستفاده شده است و هزینه زیادی هم صرف آن‌ها نشده است در این مطلب وجود دارد. شما می‌توانید از طراحی این خانه‌ها در طراحی فضای زندگی خود ایده بگیرید.

1. گوشه‌ای از اتاق با طرح‌های گرافیكی.

یك گوشه كوچك از خانه، مانند این فضای ورودی، فضای بسیار خوبی برای استفاده از طرح‌های گرافیكی است، زیرا به مقدار كمی كاغذدیواری، عكس‌برگردان (طرح‌های برچسب‌دار)، و طرح‌هایی كه با شابلون اجرا شده‌اند نیاز دارد. اگر از شابلون استفاده كنید اجرای طرح‌های سیاه و سفید كار خیلی سختی نیست.

2. هنر انتزاعی.

مقدار اندكی اشكال ساده سیاه رنگ بر روی یك كاغذ سفید؟ شما هم می‌توانید این كار را انجام دهید. اثر هنری خود را داخل یك قاب سفید رنگ قرار دهید و با افتخار آن را بر روی دیواری از خانه نصب كنید.

3. هنر تایپوگرافیك.

یك جمله كه به نظر شما درست و بامعنا است را انتخاب كنید و با استفاده از مهر كردن، نقاشی كردن، و یا خیلی ساده چاپ كردن واژه‌ها، آن را به راحتی تبدیل به یك اثر هنری كنید. برای ایجاد ظاهری دست‌ساز اثر هنری خود را داخل یك قاب رستیك قرار دهید.

4. اثر هنری بزرگ با استفاده از تخته سه‌لایی.

آیا به دنبال یك اثر هنری بزرگ هستید اما اثر هنری مورد نظر خود را پیدا نمی‌كنید؟ می‌توانید با نقاشی كردن یك جمله یا یك قطعه شعر مورد علاقه خود بر روی یك تخته سه‌لایی بزرگ به اثر هنری مورد نظر خود دست یابید. تخته‌ سه‌لایی را مستقیما به دیوار پیچ كنید و با استفاده از چارچوب‌های گچی كه در ابزارفروشی‌ها موجود هستند آن را قاب بگیرید.

5. چهارپایه‌هایی ساخته شده از قرقره‌های بزرگ.

قرقره‌های بزرگ چوبی قدیمی كه زمانی از آن‌ها به عنوان وسیله‌ای برای نگهداری از سیم‌ها و كابل‌ها استفاده می‌شده است را می‌توان تبدیل به نشیمن‌های اضافه اتاق نشیمن كرد. فقط كافی است آن‌ها را رنگ كنید و بر روی آن‌ها یك بالشتك یا كوسن قرار دهید.

6. استفاده از تخته‌سیاه به عنوان تقویم دیواری.

تعدادی از ماه‌های سال را بر روی یك تخته‌سیاه بكشید و آن را به یكی از دیوارهای خانه نصب كنید. اگر نگران محو شدن خطوط روی تخته‌سیاه هستید، از نوارهای سفیدرنگ به جای گچ برای كشیدن خطوط استفاده كنید.

7. گچ‌بری‌های گرافیكی.

گچ‌بری‌های تزئینی سفید رنگ بر روی دیوار سیاه رنگ یك اتاق پذیرایی ساده را تبدیل به فضایی تماشایی و زیبا می‌كند. این كار هزینه زیادی ندارد فقط باید كمی رنگ و مقداری ابزار تهیه كنید.

8. دیوار سیاه رنگ، بشقاب‌های سفید رنگ.

راه دیگری برای ایجاد یك اثر گرافیكی در اتاق غذاخوری آویزان كردن بشقاب یا سینی‌های سفید رنگ بر روی یك دیوار سیاه رنگ است. البته برای این كار باید به دنبال بشقاب‌های تزئینی زیبا بگردید، مانند بشقاب‌های موجود در عكس بالا، تا اثر آن‌ها در فضا دوچندان شود. این بشقاب‌ها را به صورت غیرمتقارن بر روی دیوار نصب كنید تا جلوه‌ای جذاب و چشم‌گیر پیدا كنند.

9. نشانه‌هایی خاص بر روی در را خودتان بسازید.

تعدادی برچسب الفبا را از فروشگاه‌های لوازم اداری خریداری كنید و با استفاده از آن‌ها برچسب‌های خلاقانه برای درهای داخلی خانه خود بسازید؛ كلماتی به زبان‌های خارجی همیشه جذاب و زیبا هستند. برای این‌كه این لغات در یك ردیف و به صورتی زیبا بر روی در قرار بگیرند پیش از چسباندن آن‌ها یك خط صاف بر روی در به صورت كمرنگ بكشید تا حروف را طبق این خط تنظیم كنید.

10. دراوری از دست‌دوم‌فروشی بخرید و آن را رنگ كنید.

یك دسته‌دوم‌فروشی یا یك جمعه بازار را انتخاب كرده و از آن یك دراور قدیمی و كهنه را به قیمتی ارزان بخرید (قطعا می‌دانید منظور من از دراور كهنه چیست: ‌روكش خراب، دستگیره‌های برنجی، و سطح رنگ و رو رفته). سپس چند لایه رنگ سفید روی این دراور بزنید تا حیات تازه‌ای پیدا كند. برای این‌كه دستگیره‌ها به خوبی رنگ بگیرند، آن‌ها را از دراور جدا كنید و در جایی مناسب آن‌ها را با اسپری‌های رنگ مخصوص فلزات رنگ كنید.

11. كمد روكش‌دار.

وقتی بر روی یك كمد ساده و معمولی پارچه‌های زیبا با طرح‌های سیاه و سفید كشیده شود جلوه‌ای فوق‌العاده زیبا و خاص پیدا می‌كند. برای این‌كه این كار به راحتی انجام شود پارچه‌ها را مستقیما و بدون لایی‌گذاری به سطح كمد بچسبانید.

12. بلوك‌های سیمانی به عنوان بغل‌تختی.

اگر یادتان باشد كتابخانه‌های قدیمی دانشگاه‌ها از بلوك‌های سیمانی ساخته شده بودند. اگر شما هم به این ماده علاقه دارید می‌توانید از این بلوك‌ها به عنوان میز بغل تخت‌خواب استفاده كنید. برای داشتن ظاهری شیك و مدرن می‌توانید حاشیه‌های این بلوك‌ها را به رنگ سیاه درآورید.

13. دیوار متفاوت به رنگ سیاه.

اتاقی كه تمام دیوارهای آن به رنگ سیاه است دل‌گیر و گرفته است، به همین دلیل برای داشتن اتاقی زیبا و منحصربه‌فرد سعی كنید یكی از دیوارها را به رنگ سیاه درآورید. این كار باعث می‌شود تا جزئیات معمارانه فضا بیش از پیش به چشم بیاید، مانند اتاق خواب زیر شیروانی كه در عكس بالا شاهد آن هستید.

14. گوشه‌ای از اتاق مختص عكس‌های سیاه و سفید.

یك گوشه خالی فضا خانه خود را با عكس‌های سیاه و سفید پر كنید. برای این‌كه نتیجه كار شما چشم‌گیر و دیدنی شود، قاب‌ها را از كف تا سقف آویزان كنید. اگر تعداد قاب‌های عكس شما كم است، فضاهای خالی را با كارت پستال‌ها و آثار هنری چاپی سیاه و سفید كه دارای طراحی زیبا و جذابی هستند پر كنید.


منبع: چیدانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.