به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مجتبی شفیعی، قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور با تاکید بر اهمیت نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: دستیابی به این هدف در صورتی که دستگاهها و سازمانهای ذیربط (بانکها و خودروسازها) در این زمینه تعامل بیشتری داشته باشند، دور از انتظار نخواهد بود.
شفیعی، تصریح کرد: در سه سال گذشته، نوسازی تاکسی های فرسوده به دلایل مختلفی که عمده آن نوسان قیمت و تسهیلات بانکی بود روند کند و تقریبا متوقفی داشته است.
وی با بیان این که شمار تاکسی های فرسوده درکل کشور حدود ١٠٠٠ دستگاه است، اظهارکرد: هم اکنون حدود ٤٠ هزار راننده تاکسی برای نوسازی تاکسی های فرسوده ثبت نام کرده و برای دریافت تسهیلات بانکی در حال تشکیل پرونده هستند.
قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور، نوسازی ناوگان تاکسیرانی را یکی از اولویتهای دولت برشمرد و گفت: کارخانه های خودروساز و بانکها براساس مصوبه قانونی مکلف به همکاری هستند؛ تکلیفی که در چند سال اخیر به آن بدرستی عمل نشده است.
به گفته شفیعی براساس مصوبه دولت، کارخانه های خودروساز مکلف شده اند تا ٣٠ درصد از تولید خود را به نوسازی ناوگان تاکسیرانی اختصاص دهند و شبکه بانکی کشور نیز مکلف است در زمینه ارائه تسهیلات خرید خودرو، نوسازی آن را در اولویت قرار دهد.
وی اظهارکرد: اواخر پارسال تفاهمنامه ای با بانک صادرات ایران و کارخانه ایران خودرو امضا و تا امروز نزدیک به دو هزار دستگاه خودرو سمند وارد شبکه تاکسیرانی شهر تهران شد.
به گفته قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور، تنها خودرویی که هم اینک مجوز شورای عالی ترافیک را برای تاکسی شدن دارد، سمند EF٧ است.
شفیعی تاکید کرد: همکاری شبکه بانکی کشور (برای ارائه تسهیلات) و کارخانه های خودروساز برای تامین خودرو مورد نیاز ناوگان تاکسیرانی با ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت،نقش مهمی در تحقق هدف تعیین شده برای نوسازی ٦٠ هزار دستگاه تاکسی فرسوده تا پایان امسال خواهد داشت.
انتهای پیام/