سری جدید مجموعه مستند" ایران" با عنوان"دشت لوت" در شش قسمت سی دقیقه ای آماده پخش از شبکه مستند سیما شد.

به گزارشحوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ حمید مجتهدی تهیه کننده وکارگردان این مجموعه ضمن اعلام این خبر افزود : در این مستند به سراغ زیبایی مناطق مختلف دشت لوت بخصوص کویر شهداد رفتیم و همچنین دامنه های گندم بریان ، کلوت ها که بریدگی های خاص کویری است  ، گودال‌ها و چاله‌های کویری که زیبایی‌هایی غیرقابل ذکر دارد و همین طور رمل های شنی را به تصویر کشیدیم. بخشی از این مستند نیز به تصاویر زیبای چاله رودشور و کوه یلان اختصاص دارد.

مجتهدی درباره تصویر برداری این مستند توضیح داد:این مستند همچون دیگر مستندهای این مجموعه به صورت هوایی و زمینی تصویربرداری شده است. البته تصویر برداری هوایی آن چند سال قبل و همزمان با ساخت مستند ایران در شیراز انجام گرفت. اما تصویر برداری زمینی چند ماه قبل و به مدت یک ماه زمان برد و سپس چهل روز نیز برای تدوین مجموعه اختصاص دادیم.

این کارگردان و تهیه کننده و تصویربردار مستند از رضا دبیری نژاد ، سالار رفیعیان و ذوالفقاری به عنوان نویسندگان و محققان « دشت لوت » نام برد و اضافه کرد: گویندگی این مجموعه نیز بر عهده بهرام زند است. ضمن این که صادق چراغی نیز موسیقی « دشت لوت » را ساخته است.

حمید مجتهدی در پایان اظهار امیدواری کرد: آرزو دارم ساخت مستند«ایران» را تا زمانی که عمری باقی است ادامه دهم .

گفتنی است؛" دشت لوت" در شش قسمت سی دقیقه ای از شنبه 3 آبان ماه  ساعت 21 هر شب از شبکه مستند پخش می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مستند ، آنتن ، مجموعه ، پخش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار