رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا گفت: با توجه به شرایط منطقه و حضور داعش و تکفیرها و تبلیغ نادرست آنها از اسلام، روحانیون و مداحان باید در مراسم‌های عزاداری ماه محرم، اسلام واقعی را تبلیغ کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،حجت‌الاسلام منوچهر احمدی‌پور با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: برای برگزاری مراسم اباعبدالله مردم دست به‌کار شده‌اند و شور حسینی در این شهرستان پیچیده است.

وی با بیان اینکه خداوند به هر امتی بخواهد خیری برساند و عنایتی کند محبت امام حسین(ع) را در دلش قرار می‌دهد، تصریح کرد: تمام مردم، هیئت‌های مذهبی، هیئت امنا و مسئولان برای امام حسین(ع) پا به‌رکاب هستند.

رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا ماه محرم را با عظمت خواند و گفت: تمام افراد خوب و بد در این ماه کنار یکدیگر جمع می‌شوند و مراسم‌های سوگواری اباعبدالله‌الحسین را به بهترین نحو برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: ماه محرم فرصت بسیار خوبی برای در کنار هم قرار گرفتن مردم از هر قشر و با هر اعتقاد و نیتی است.

احمدی‌پور با توصیه به هیئت‌های مذهبی، هیئت امنا و مسئولان برای استفاده از این فرصت خوب یادآور شد: مسئولان باید فرصت را مغتنم بدانند و از این مکتب حسینی برای انسان‌سازی استفاده کنند.

وی با تصریح بر اینکه شور حسینی باید همراه با شعور باشد، خاطرنشان کرد: محرم و صفری اسلام را زنده نگه می‌دارد که شور و شعور همراه یکدیگر باشد.

رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با اشاره به اینکه امروز افراد زیادی برای زیارت عتبات عالیات و اماکن مذهبی می‌روند، گفت: فرهنگ مذهبی در بین مردم نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و علاقه مردم به اماکن مذهبی بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه مجالس عزاداری، مذهبی و فرهنگی در حال افزایش است، افزود: در مقابل این مراسم‌ها آمار طلاق نیز در حال افزایش بوده که به این دلیل است مراسم‌های ما تنها دارای جنبه شور و حرارت بوده نه شعور.

احمدی‌پور با اشاره به اینکه مسئولیت مسئولان هیئت‌های مذهبی و هیئت امنای مساجد در قبال جامعه سخت است، گفت: مسئولان هیئت‌های مساجد باید با حضور روحانیون در مساجد و منابر برای مردم محل خود یک تغذیه فرهنگی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مساجد باید زنده باشد، اظهار کرد: زنده بودن مساجد به گفتن احکام، گفتن سیره ابا عبدالله، ازخودگذشتگی اباعبدالله در روز عاشورا و برپایی نماز جماعت است.

رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا تصریح کرد: برخی از مداحان با خون امام حسین(ع) معامله کرده و در ماه محرم قرارداد میلیونی امضا می‌کنند که این رفتار و حرکت شایسته مداح مکتب حسینی نیست.

وی حفظ امنیت در این مراسم‌ها را جزو ملزومات دانست و خاطرنشان کرد: امسال نباید مانند مراسم‌های سال پیش شاهد اختلاط زن و مرد در دسته‌ها و مراسم‌های عزاداری ماه محرم شویم و بدانیم که امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر به قیام عاشورا پرداخت.

احمدی‌پور از تجمع عاشوراییان صومعه‌سرا در روز هفتم ماه محرم در این شهرستان خبر داد و متذکر شد: با توجه به وجود 157 روستای صومعه‌سرا، امیدواریم با همکاری هیئت‌های امنا شاهد حضور باشکوه جمعیت در تجمع عاشوراییان باشیم.

وی گفت: با توجه به شرایط منطقه و حضور داعش و تکفیرها و تبلیغ نادرست آنها از اسلام به جهان، روحانیون باید اسلام واقعی را در مراسم‌های عزاداری ماه محرم بیان و تبلیغ کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با اشاره به ضرورت استفاده از مداحان دارای وجاهت اجتماعی افزود: هیئت امنا از خوانندگان مجالس عروسی برای مداحی در مجلس سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) استفاده نکنند.

وی تصریح کرد: تعامل و هماهنگی و وحدت رویه و هم‌افزایی بین هیئت‌های مذهبی، شوراها، روحانیون محل و همه باید وجود داشته تا سوگواری‌ها را به بهترین نحو انجام دهند.

احمدی‌پور بر ضرورت خودداری از آلات موسیقی در دسته‌های عزاداری تاکید کرد و یادآور شد: استفاده از زنجیرهای تیغ‌دار، قمه‌زنی و ... در دسته‌های عزاداری شایسته نیست و برخورد قانونی می‌شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: مداحان ، محرم ، رشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.