حسن میرباقری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ایمان به عاشورا، نابازیگری مثل من را ابراهیم اشتر کرد

حسن میرباقری گفت: گذر زمان می‌تواند نوع تاثیر گذاری فیلم "مختارنامه"را نشان دهد.

حسن میرباقری بازیگر نقش ابراهیم اشتر در سریال "مختارنامه" و نویسنده‌ی تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت:‌روز عاشورا و محتوایش برایم جایگاه ویژه‌ای دارد. با شروع شدن محرم همچون سایر مردم ایران به سوگ مولایم می‌نشینم و حس و حال عجیب و غم سنگینی وجودم را می‌گیرد.
 
وی در ادامه افزود: درک محتوا و مضمون محرم کار ساده‌ای نیست و ریشه‌ی بسیاری از مشکلات حال حاضر ما درک ناصحیح از مضمون عاشورا است.
 
بازیگر سریال "معصومیت از دست رفته" اظهار داشت: اگر تنها در زندگی‌مان راجع به سخاوت و مردانگی حضرت ابوالفضل (ع) تفکر کنیم، وجودمان زیر و رو می‌شود. نام عباس سرشار از مردانگی و بزرگواری است و قیام امام حسین (ع) هدفمندترین اتفاق در تمام دوران هااست که ای کاش می‌توانستیم آن را درک کنیم.
 
بازیگر فیلم"روز واقعه"در خصوص ایفای نقشش در سریال‌های "مختارنامه"و "معصومیت از دست رفته" گفت: همه می‌دانند که من بازیگر نیستم. نمی‌دانم چه شد که داوود میرباقری نقش ابراهیم اشتر را به من واگذار کرد.
 
اعتقاد شدیدی دارم که بازی چنین نقش‌هایی کمتر قسمت کسی می‌شود. "ایمان" مهمترین فاکوتری است که یک بازیگر برای ایفای چنین نقش‌‌هایی باید داشته باشد. من سال‌ها است که از فضای بازی در سریال "مختارنامه" فاصله گرفته‌اما اما حال و هوای ابراهیم اشتر همچنان با من است. عشق و ارادتم به امام حسین و عاشورا من نا بازیگر را ابراهیم اشتر کرد.
 
وی ادامه داد: بارها شده که از خود سوال می‌کنم "تا به امروز چقدر از فرصت نهضت عاشورا بهره برده‌ای" و هر بار به پاسخ جامعی نمی‌رسم. عاشورا کوهی از زیبایی‌ها و پیام‌ها است که از خدا می‌خواهم توفیق بهره بردن از آن‌ها را به من و عاشقان مولا بدهد.
 
میرباقری با اشاره به اهمیت تاثیر گذار زمان در نهادینه شدن مفهوم یک اثر اظهار داشت: موافق تکرار زیاد سریال "مختارنامه" نیستم. مختارنامه همچون تعزیه‌ای است که نهادینه شدن مفهوم و پیام آن نیاز به تفکر دارد و تفکر جز با گذر زمان بدست نمی‌آید. سریال "مختارنامه" اتفاق نابی در تلویزیون بود که ترجیح می‌دهم با فاصله پخش شود.
 
بازیگر فیلم "مسافر ری" در خصوص کار جدیدش اظهار داشت: در حال حاضر در اتمسفر فیلم حضرت محمد (ص) به سر می‌برم. فیلمی که 50 سال قبل از ظهور اسلام در دنیا را به نمایش می‌گذارد.
 
مجید مجیدی کارگردان کار بلدی است که توانایی خود را بارها اثبات کرده و با احساساتی بی مثال برای این فیلم وقت می‌گذارد. بازیگران،‌دکور و پروداکشن عالی فیلم حضرت محمد (ص) نوید ساخته شدن یک اثر سطح بالا را به همه اهالی هنر می‌دهند.
 
وی در ادامه افزود: اکنون مشغول فیلمبرداری قسمت‌های ورود و زندگی حضرت محمد (ص) در غار حرا هستیم و حال و هوای عوامل فیلم توصیف نشدنی است.
 
بازیگر سریال "امام علی (ع)" پیرامون دلایل موفقیت سریال "مختارنامه" گفت: موفقیت "مختارنامه" به دنبال صداقت کارگردان و عوامل سازنده‌اش بدست آمده است. این سریال پیش کشی به تمام عاشوراییان و عاشقان امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) است.
 
سید حسن میرباقری در پایان اظهار داشت: آنقدر شیفته‌ی امام حسین (ع) و عاشورا هستم که نمی‌توانم آن را در کلام بگنجانم. وقتی از این واقعه‌ی بزرگ صحبت می‌شود، زبانم توانایی گفتن هیچ حرفی را ندارد. فقط امیدوارم مقیدان به امام حسین (ع) و یارانش بهره کافی را از عاشورا و محرم ببرند و آزاده زندگی کنند.
 
گفتنی است؛ سید حسن میرباقری در سریال "مختارنامه" به کارگردانی داوود میرباقری نقش"ابراهیم اشتر"،" مالک اشتر" و "دوست حضرت ابوالفضل (ع)" را ایفا کرده است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار